آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

قیمت واقعی نان دو برابر قیمت فعلی است!!



قیمت نان  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه نانوایان اهواز گفت: نرخ نامه دستوری نه به درد ما می‌خورد و نه مردم، زیرا نانوایان به حق خود نمی‌رسند و نان خوب هم به دست مردم نخواهد رسید. 

امیر دهقان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت نرخ نامه، اظهار کرد: مدت‌های زیادی است که روی آنالیز قیمت نان کار شده است و از سال گذشته تاکنون چندین بار این آنالیز به دلیل افزایش قیمت آیتم‌های مورد استفاده در نانوایی مانند خمیرمایه، دستگاه‌ها، ابزارهای بهداشتی، دستمزد کارگر و هزینه‌های آب، برق و گاز تغییر کرده است.

 

وی افزود: اگر چه ما از سال گذشته تاکنون آنالیزها و نرخ‌نامه‌های قیمت نان را به مسئولان ذیربط ارائه کرده‌ایم اما تا کنون اقدامی برای افزایش قیمت نان توسط مسئولان انجام نشده است.

 

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با بیان اینکه همیشه یک سال پس از ارائه آنالیزهای قیمتی، مسئولان ترتیب اثر داده‌اند، گفت: آخرین نرخ‌نامه مصوب برای قیمت نان در سال ۹۸ به تصویب رسید که این نرخ‌نامه نیز سال ۹۷ به مسئولان مربوطه ارائه شده بود.

 

دهقان با اشاره به وضعیت نرخ‌نامه نان در استان اصفهان عنوان کرد: نرخ‌نامه‌ای که ما برای قیمت نان در نظر گرفته‌ایم در آبان ماه سال گذشته در اصفهان اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه قیمت واقعی نان دو برابر قیمت فعلی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم نرخ واقعی نان را در نظر بگیریم، قیمت نان تا ۱۰۰ درصد باید افزایش یابد تا نانوا بتواند هزینه‌های جانبی کار خود را پرداخت کند و در غیر این صورت باید در آیتم‌های مورد استفاده در نانوایی مانند استفاده از کارگرهای مجرب و یا دستگاه‌های درجه یک، صرفه‌جویی کنیم.

 

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز گفت: اگر بخواهیم نانوایان پیشرفت کنند باید آنالیزهای قیمتی ارائه شده توسط اتحادیه اجرایی شوند؛ آنالیزهای ما چکش‌کاری می‌شوند و نرخی که برای سال گذشته مناسب بوده است را برای سال جاری در نظر می‌گیریم.

 

دهقان بیان کرد: نرخ‌نامه دستوری نه به درد ما می‌خورد و نه به درد مردم، زیرا نانوایان به حق خود نمی‌رسند و نان خوب هم به دست مردم نخواهد رسید.

 

وی گفت: اگر چه قیمت اجناس به صورت سالانه افزایش می‌یابند اما زمانی که برای نانوا یک نرخ‌نامه در نظر گرفته می‌شود باید تا چند سال طبق آن نرخ‌نامه امرار معاش کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------