آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

تورم اجاره‌بها در یکسال منتهی به تیرماه به ۲۸ درصد رسید



 ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مرکز آمار ایران اعلام کرد تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه امسال به ۲۸.۵ رسیده است. 

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران در گزارشی از وضعیت تورم در تیرماه سال قبل، در خصوص تورم نقطه‌ای (تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته) و ماهانه اعلام کرد: سهم بخش مسکن (قیمت خرید و فروش) از تورم کل در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته، ۲۴.۴ درصد است.

 

همچنین تورم مسکن خانوارهای کشور در تیر امسال نسبت به ماه قبل (خرداد امسال) ۴ درصد بوده است؛ این شاخص در بخش ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه امسال، ۲۸.۵ درصد اعلام شده است.

 

تورم اجاره مسکن تیرماه: ۲۴ درصد / ‬کاهش ۶ درصدی تورم اجاره مسکن در ۴ ماهه امسال

بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم نقطه‌ای بخش اجاره مسکن برای همه خانوارهای کشور در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال قبل ۲۴ درصد، نسبت به ماه قبل از آن (خرداد امسال) ۴ درصد و تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه نیز ۲۸.۲ درصد است.

 

این در حالی است که تورم فروردین ماه امسال اجاره مسکن خانوارهای شهری ۳۰.۶ درصد بود و در ماه‌های اردیبهشت تا تیرماه امسال روند نزولی (۶ درصد کاهش) داشته است.

 

تورم ۴ درصدی قیمت مسکن شهری در تیرماه نسبت به خرداد

تورم بخش خرید و فروش مسکن در خانوارهای شهری ۲۴.۲ درصد، تورم ماهانه قیمت مسکن شهری تیرماه نسبت به خرداد ماه امسال ۴.۱ و تورم ۱۲ ماهه قیمت مسکن منتهی به تیرماه امسال، ۲۸.۶ درصد است.

 

تورم بخش اجاره مسکن شهری در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته، ۲۴ درصد، تورم اجاره مسکن شهری تیرماه نسبت به خرداد امسال ۴.۱ درصد و تورم اجاره مسکن شهری ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه امسال، ۲۸.۴ درصد است.

 

تورم نقطه‌ای قیمت مسکن روستایی: ۲۷ درصد

تورم بخش خرید و فروش مسکن روستایی در تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۷ درصد، نسبت به خرداد امسال ۳.۷ درصد و در ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه امسال ۲۷ درصد اعلام شده است.

 

تورم بخش اجاره مسکن روستایی نیز در تیر امسال نسبت به تیر سال گذشته ۲۵.۱ درصد، در تیرماه نسبت به خرداد امسال ۳.۷ درصد و در ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه امسال نیز ۲۵.۴ درصد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------