آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

ویژگی های خاص ترون نسبت به سایر ارزهای دیجیتال چیست؟



شبکه ترون

 

شبکه ترون (Tron) به‌همراه ارز دیجیتال بومی آن به‌نام ترونیکس با نماد TRX، یکی از بلاک چین‌های پرسرعت و ارزان است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. به خاطر کارمزد بسیار پایین در مقایسه با سایر شبکه‌های قابل برنامه‌نویسی نظیر اتریوم، بسیاری از توسعه‌دهندگان از ترون برای پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های غیر متمرکز خود استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب، به بررسی ویژگی‌های خاص ترون نسبت به سایر ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. 

 

ترون چیست؟

ترون (Tron) یک بلاک چین لایه اول قدرتمند با پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز و کلاینت‌های کیف پول است. این شبکه از مکانیزم اثبات سهام نمایندگی‌شده (DPoS) برای اعتبارسنجی و تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند که بدون به‌خطر انداختن تمرکززدایی و همچنین مقاومت در برابر سانسور، عملکرد سریع‌تری را برای این بلاک چین به ارمغان آورده است. این شبکه در سال 2018 توسط کارآفرین چینی به‌نام جاستین سان (Justin Sun) راه‌اندازی شد. 

 

ترون از طریق یک ساختار ماژولار محور می‌تواند به توان عملیاتی 2,000 تراکنش در ثانیه (TPS) برسد. در واقع این سیستم به چندین ماژول شامل شبکه اصلی، قابلیت‌های ذخیره‌سازی داده، ماشین مجازی ترون و رابط کاربری لایه برنامه تقسیم شده است که پس از دستیابی به اهداف ذکرشده در نقشه راه خود، نهایتا به یک پلتفرم توزیع‌شده سرگرمی و رسانه غیر متمرکز تبدیل خواهد شد.

 

ترون چگونه کار می‌کند؟

یکی از ویژگی‌های متمایز ترون نسبت به سایر شبکه‌های رمز ارزی، نحوه کار آن در مقایسه با سایر بلاک چین‌ها مانند بیت کوین و اتریوم است. این شبکه به گونه‌ای ساخته شده است تا ارتباطات به‌صورتی ساده و روان انجام شده و دارای قابلیت یکپارچه‌سازی آسان با چندین زبان برنامه‌نویسی باشد. این بلاک چین دارای ساختار 3 لایه‌ای شامل لایه اصلی، لایه ذخیره‌سازی و لایه اپلیکیشن است که هر کدام عملکرد متفاوتی دارند. 

 

لایه اصلی امنیت بلاک چین Tron را تامین کرده و با استفاده از مکانیزم اثبات سهام نمایندگی‌شده، بلاک‌های جدید را به آن اضافه می‌کند. این لایه مسئول مدیریت حساب‌ها و پردازش قراردادهای هوشمند پیاده‌سازی‌شده روی ترون است. لایه اصلی از زبان برنامه‌نویسی سالیدیتی استفاده می‌کند که به‌خاطر سازگاری با شبکه اتریوم و سادگی کاربرد برای ساخت برنامه‌های غیر متمرکز، انتخاب شده است. 

 

لایه ذخیره‌سازی همانطور که از اسمش پیداست، امکان ذخیره کردن داده روی بلاک چین ترون را فراهم می‌کند. این لایه به‌عنوان یک سیستم ذخیره‌سازی داده با قابلیت تامین ثبات و امنیت طراحی شده است. 

 

از لایه اپلیکیشن هم برای تعامل موثر مهندسان نرم افزار درون اکوسیستم Tron استفاده می‌شود. برنامه‌های غیر متمرکز روی همین لایه اپلیکیشن اجرا می‌شوند. مثلا بزرگترین صرافی غیرمتمرکز ترون به‌نام سان سواپ (SunSwap) روی لایه اپلیکیشن مستقر شده که اجازه استیکینگ رمز ارزی بومی TRX، سواپ آن با سایر توکن‌های مبتنی بر استاندارد TRC-20 و تامین نقدینگی برای این پلتفرم را فراهم کرده است. 

 

ترون چگونه کار می‌کند

 

ویژگی های منحصربه‌فرد ترون نسبت به سایر رمز ارزها

از مهمترین ویژگی‌های خاص و متمایز ترون با سایر ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کارمزدهای بسیار پایین

مشابه اتریوم که با توسعه‌های خود نسخه جدید این شبکه یعنی اتریوم 2 را راه‌اندازی کرد، ترون نیز به عرضه نسخه چهارم خود به‌نام Tron 4.0 در سال 2020 پرداخت. در این نسخه جدید، پروتکل حریم شخصی TRONZ که مبتنی بر فناوری zk-SNARK است، معرفی شد. این پروتکل قابلیت اعتبارسنجی غیر متمرکز تراکنش‌ها بدون به‌اشتراک‌گذاری داده و همچنین کارمزد بسیار پایین را فراهم کرد.

به همین خاطر، کارمزدهای شبکه Tron تقریبا 600 برابر ارزان‌تر از کارمزد تراکنش‌ها روی شبکه اتریوم هستند. بنابراین خرید ترون مقدار کم هم می‌تواند نیاز شما برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها را برآورده سازد. 

 

سرعت نسبتا بالا

با معرفی نسخه چهارم، توان عملیاتی این شبکه به 2,000 تراکنش در ثانیه افزایش و زمان تایید بلاک‌ها از متوسط 57 ثانیه به 3 ثانیه کاهش یافت که ترون را به یکی از سریع‌ترین بلاک چین‌ها در میان 25 ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل کرد.

این ویژگی باعث کاربرپسندی Tron نسبت به دیگر شبکه‌ها نظیر اتریوم و بیت کوین شده است. علاوه بر این، سرعت بالای نهایی‌سازی تراکنش‌ها می‌تواند در دستیابی به هدف این شبکه برای تبدیل شدن به یک پلتفرم توزیع محتوا و سرگرمی کمک شایانی کند. 

 

کاربردهای خاص

ترون یک بلاک چین فوق تطبیق‌پذیر است که از آن می‌توان برای ارسال رمز ارزها، فعالیت در حوزه دیفای و سواپ توکن‌های مختلف استفاده کرد. با این وجود، مهمترین کاربرد این شبکه، توزیع غیر متمرکز داده و سرگرمی است که باعث تمایز آن از بلاک چین‌های رقیب می‌شود و آن را به یکی از مدعیان پیروزی در دنیای بلاک چین‌های چند زنجیره‌ای تبدیل می‌کند.  

 

نقشه راه توسعه دقیق

برخلاف دیگر بلاک چین‌ها که عموما دارای نقشه راهی مبهم هستند، Tron برنامه‌ای مشخص را برای سال‌های آتی خود ارائه کرده است. پس از تکمیل موفقیت‌آمیز فاز توسعه اولیه، این شبکه اکنون در حال تبدیل شدن به اکوسیستم بلاک چینی میزبان محتوا و سرگرمی پیشرو در این صنعت است. این ویژگی باعث جذابیت بیشتر ترون در آینده خواهد شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024