آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

رئیس شورای اروپا: از توافق با ایران منصرف نخواهیم شد



رئیس شورای اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس شورای اروپا با اشاره به بحران انرژی در اروپا و بیان اینکه کشورهای اروپایی در ماه‌های آینده روزهای سختی خواهند داشت، گفت که اتحادیه اروپا از توافق با ایران منصرف نخواهد شد.

به گزارش فارس، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا که به قطر سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره» به توافق هسته‌ای با ایران اشاره کرد.

 

رئیس شورای اروپا اظهار داشت: «قطر نقشی اساسی در زمینه انرژی دارد و ما تمایل داریم روابطمان را با این کشور تقویت کنیم. اروپا به علت جنگ روسیه با اوکراین تحت فشار قرار دارد و این مسئله روند انرژی‌رسانی را نیز تحت فشار قرار داده و قیمت‌ها را بالا برده است.»

 

شارل میشل اضافه کرد: «هدف از تحریم روسیه فشار بر این کشور برای توقف جنگ علیه اوکراین است. اتحادیه اروپا شریکی مطمئن است و ما آماده همکاری با تمام کشورها هستیم.»

 

میشل با اشاره به رایزنی با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و آمادگی برای شراکت با دوحه، گفت: «ماه‌های آینده برای اتحادیه اروپا سخت خواهد بود و بسیاری از شرکت‌ها به علت قیمت انرژی متضرر شده‌اند.»

 

او همچنین به توافق هسته‌ای با ایران پرداخت و گفت: «به‌رغم وجود نشانه‌هایی منفی در خصوص پیشنهاد اتحادیه اروپا، ما از توافق هسته‌ای با ایران منصرف نخواهیم شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------