آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

لبنان: با هبه ایران و قرارداد با عراق می‌توانیم به ۸ ساعت برق برسیم



وزیر انرژی لبنان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر انرژی لبنان در سخنانی سفر هیات این کشور به تهران برای گفتگو درباره پرونده سوخت را "مثبت" ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت النشره، ولید فیاض وزیر انرژی لبنان در این باره اظهار داشت: سفر هیات لبنانی به ایران مثبت بود و با هبه ایران و قرارداد با عراق ممکن است به ۸ تا ۱۰ ساعت تغذیه (برق) دست یابیم.

 

وی افزود: مشخصات سوخت ایران نسبت به مشخصات سوخت مورد نیاز ما در حال بررسی است و در حال حاضر صحبت از روزها و هفته‌های آتی برای دستیابی به این سوخت است نه چند ماه دیگر.

 

فیاض ادامه داد: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت با مصطفی الکاظمی، همتای عراقی خود دیدار کرد و آنها موافقت کردند که یک هیئت لبنانی برای امضای تمدید توافق به بغداد سفر کند.

 

شبکه «المنار» سه شنبه گذشته خبر داده بود که ایران به هیئت لبنانی در تهران موافقت خود را با تامین ۶۰۰ هزار تن سوخت برای لبنان در مدت ۵ ماه اعلام کرده است.

 

این رسانه لبنانی به نقل از مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان نوشت: «خبرهای خوبی درباره توافق بین هیئت وزارتی انرژی لبنان و مسئولان ذی ربط ایران وجود دارد که به زودی اعلام می‌شود.»

 

المنار پیشتر هم به نقل از یک مسئول در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت اعلام کرده بود که نفتکش های ایرانی حامل سوخت آماده هستند که طی یک و یا دو هفته دیگر به سوی لبنان حرکت کنند تا در بندری که طرف لبنانی مشخص کند، پهلو بگیرند.

 

این مسئول اعلام کرده که بر اساس توافق انجام شده با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و «ولید فیاض»، وزیر انرژی این کشور، هیئت لبنانی در تهران درخصوص سه موضوع با وزارت نیرو و نفت ایران در حال رایزنی هستند (این هیئت لبنانی از شنبه گذشته در تهران حضور دارد و در حال رایزنی با وزارتخانه های مربوطه می باشد.)

 

وی گفت که این سه موضوع عبارتند از کمک به لبنان در زمینه سوخت، اصلاح و تعمیر شبکه های برق و ساخت نیروگاه های تولید برق در این کشور.

 

سال گذشته بازرگانان لبنانی پنج کشتی، سوخت خریداری شده از ایران را به لبنان (از طریق بنادر سوریه) حمل کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------