آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

استقبال آمریکا از قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر



جیک سالیوان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مقامات آمریکایی از تصویب قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری در ژنو استقبال و بار دیگر با حمایت از اعتراضات در ایران و تکرار ادعاهای خود، مقامات جمهوری اسلامی ایران را به فشار بیشتر تهدید کردند.

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید شامگاه پنجشنبه به وقت محلی با اشاره به رای شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران گفت: این شورا با اکثریت قاطع آرا، به ایجاد یک هیات حقیقت‌یاب، برای تحقیق در مورد نقض حقوق بشر در ایران رای داد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا، این رای را "نمایش آشکار تعهد روزافزون بین‌المللی، برای پاسخگویی رژیم ایران به خاطر سرکوب وحشیانه‌اش علیه مردم ایران" خواند.

 

سالیوان در ادامه ادعاهایش افزود: از آلمان و ایسلند برای رهبری این تلاش سپاسگزاریم. بیست و پنج کشور عضو شورا در کنار مردم ایران ایستادند. ایالات متحده و شرکای ما به بازخواست عاملان خشونت علیه معترضان ایرانی ادامه خواهند داد.

 

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد دولت بایدن نیز با تکرار ادعاهای سالیوان، تصویب این قطعنامه را نشان‌دهنده "عزم جامعه بین‌المللی برای توجه به موارد جدی نقض حقوق بشر" خواند.

 

وی در ادامه ادعاهایش افزود: همانطور که نماینده آمریکا در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفت مقامات ایرانی نمی‌توانند این سرکوب خشونت‌آمیز را به صورت گمنام انجام دهند. جامعه بین‌المللی نظاره ‌گر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------