آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای مشترک با ترکیه و ایران



ارتش عراق،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نخست‌وزیر عراق دستور استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای مشترک با ایران و ترکیه را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر این کشور امروز (یکشنبه) دستور استقرار فوری نیروهای ارتش عراق در مرزهای ایران و ترکیه را داده است و آنها فورا کنترل مرزها را در دست گرفتند.

 

وی هدف از این دستور السودانی را پایان تنش میان ایران و ترکیه با برخی گروه‌های (تجزیه طلب) کُرد در منطقه کردستان عراق عنوان کرد.

 

به گزارش شفق نیوز، یحیی رسول همچنین گفت: عراق اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تعرض به کشورهای همسایه استفاده شود.

 

وی افزود: عراق نمی پذیرد از اراضی خود برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود. ما روابط خوبی با همه کشورهای همجوار داریم و به دنبال توسعه آن در راستای منافع عراق و کشورهای همسایه هستیم.

 

یحیی رسول با بیان اینکه فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بر کنترل مرزها از سوی نیروهای مرزبانی و کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه تأکید دارد، تصریح کرد: این دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است که نیروهای مرزبانی عراق فورا کنترل مرزها را در دست گیرند.

 

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود که السودانی همچنین دستور تقویت فرماندهی مرزبانی با سلاح و تجهیزات و نیروها را داده است تا مرزها به خوبی تحت کنترل قرار گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------