آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: فعلا توافق با ایران اولویت ما نیست/ ایران در جنگ اوکراین در جرائم جنگی گسترده نقش داشته است



جیک سالیوان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه بار دیگر تصریح کرد که توافق با ایران در اولویت دولت آمریکا قرار ندارد.

​به گزارش فارس به نقل از رویترز، سالیوان در جریان سفر به مکزیک همراه با "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا گفت: دولت آمریکا کماکان معتقد است که دیپلماسی بهتری مسیر حصول اطمینان از دست نیافتن ایران به «سلاح هسته‌ای» است.

 

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل در آمریکا مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

 

جیک سالیوان در بخش دیگری از اظهاراتش ادعاها درباره تحویل پهپاد از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرده و مدعی شده تهران ممکن است با این اقدام «در جرائم جنگی گسترده» نقش داشته باشد.

 

سالیوان همچنین مدعی شد: «ایران انتخاب کرده قدم در مسیری بگذارد که از سلاح‌هایش برای کشتن غیرنظامیان در اوکراین استفاده شود و شهرهای اوکراین را در وضعیت سرد و تاریک فرو ببرد که این اقدام از نظر ما ایران را در وضعیتی قرار می‌دهد که احتمالاً این کشور در جرائم جنگی گسترده سهیم باشد.»

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه با اشاره به تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه ایران در ارتباط با همین موضوع گفت: اینها مصادیق اقداماتی هستند که آمریکا و اروپا در تلاش هستند این مراودات میان ایران و روسیه را کاهش دهند.

 

جیک سالیوان همچنین خبر داد که در سفرش به فلسطین اشغالی با مقام‌های جدید کابینه اسرائیل در خصوص «تهدید ایران» رایزنی خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------