آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ماس: اروپا به تعهداتش در برجام عمل می‌کند و از ایران هم همین انتظار را دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,هایکو ماس

وزیر خارجه آلمان مدعی شد که طرف اروپایی در توافق‌هسته‌ای به تعهدات خود عمل می کند به همین دلیل از ایران هم انتظار دارد که همین‌طور رفتار کند.

به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تاکید کرد.

 

در گفت‌وگو با پرتال خبری t-online،  وی درباره تحولات خاورمیانه ایران و آمریکا  به ویژه موضع‌گیری‌های «جان بولتون» و «مایک پامپئو» مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه آمریکا گفت: «هم آمریکا و هم ایران می‌دانند که خواستار وقوع جنگی نیستند. هردو طرف می‌دانند که چنین وضعیتی به معنای درگیری وحشتناک است که می‌تواند منطقه را به آتش بکشد. خطر اصلی در حال حاضر این است که تنش بزرگی وجود دارد.»

 

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت: «به همین دلیل است که ما تلاش فراوانی را در پیش گرفته‌ایم تا با طرفین مذاکره کنیم تا شرایطی را برای ایجاد کانال‌های مذاکره ایجاد کنیم .... تنش‌زدایی هم‌اکنون بیشتر از هر زمان دیگری ضروری است و از هر کسی که در این زمینه نقش دارد هم همین انتظار را داریم.»

 

ماس درباره نقش اروپایی‌ها در روند تنش زدایی هم گفت: «ما به عنوان اتحادیه اروپایی‌ موضع متحدی در زمینه  توافق هسته‌ای داریم. به همین دلیل ما می‌توانیم انتظارات خود را برای ایران روشن کنیم و چون به ایران اعتماد نداریم برای همین سعی می‌کنیم تا توافق را حفظ کنیم.»

 

 این مقام آلمانی درباره اینکه آیا همچنان می‌توان توافق هسته‌ای را  نجات داد، گفت: «ما باید به این موضوع نگاهی کاملا واقع‌بینانه داشته باشیم. با گذشت یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، نجات توافق هسته‌ای آسان نیست. دستیابی به مزایای اقتصادی که به ایران در سایه توافق هسته‌ای وعده داده شده بود، پس از خروج آمریکا از توافق، بسیار سخت است. ما به این منظور مبارزه خواهیم کرد. جهان با این توافق، امن‌تر از زمانی است که چنین توافقی وجود نداشته باشد. ما اروپایی‌ها تعهدات خودمان را اجرا می‌کنیم و از ایران هم همین انتظار را داریم.»

 

وزیر خارجه آلمان چندی پیش هم گفته بود که کشورش تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا از تشدید تنش با ایران جلوگیری شود. 

 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره انتخابات پارلمانی اروپا هم گفت: «بزرگترین نگرانی من این است که راست‌گرایان پوپولیست و احزاب ملی گرا در پارلمان اروپا آنقدر قوی ظاهر شوند که بتوانند عملکرد پارلمان را در دست بگیرند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------