آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

عراقچی هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا را رد کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,عراقچی

معاون سیاسی وزیر خارجه با رد هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا، گفت: ایران برای برقراری روابطی متوازن با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.

به گزارش مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در آغاز سفر منطقه‌ای خود امروز در مسقط با یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر مسئول در امور خارجه عمان دیدار کرد.

 

در این دیدار آخرین وضعیت منطقه و تحولات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

عراقچی در این ملاقات ضمن تاکید بر اهمیت صلح و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، نسبت به سیاست‌های مخرب امریکا و برخی متحدان آن کشور در منطقه هشدار داد.

 

وی با رد هر گونه گفتگوی مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری روابطی متوازن و سازنده با تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس بر اساس احترام و منافع متقابل آمادگی دارد.

 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش در منطقه نیست، پایان تحریم‌ها و بهره مندی همه کشورهای منطقه از منافع همکاری‌های اقتصادی را متضمن آرامش و ثبات در منطقه دانست و گفت: اعمال تحریم علیه ایران یک تجربه شکست خورده است که پیش از این بارها امتحان شده بود.

 

وزیر امور خارجه عمان نیز در این ملاقات با تائید شرایط خطیر منطقه بر لزوم خویشتن داری همه طرف‌ها تاکید کرده و خواستار ادامه رایزنی‌های نزدیک دو کشور گردید.

 

عراقچی همچنین در ملاقات جداگانه ای با بدر البوسعیدی قائم مقام وزارت خارجه عمان، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در تمامی زمینه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------