آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

زخمی شدن ۱۱ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران/ کسی کشته نشده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پایگاه عین الاسد در عراق
تارنمای خبری و تحلیلی «دیفنس وان» با رد ادعاهای دولت آمریکا گزارش داد که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق ۱۱ نظامی آمریکایی زخمی و برای مداوا به کویت و آلمان منتقل شده‌اند.

به گزارش ایرنا، این پایگاه آمریکایی بامداد جمعه به نقل از چندین مقام نظامی و دفاعی این کشور تایید کرد که نظامیان زخمی هفته جاری برای مداوا به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و «لندستول» آلمان اعزام شدند تا برای درمان آسیب مغزی و انجام معاینات بیشتر تحت مداوا قرار بگیرند.

 

هفته جاری رسانه‌ها اجازه یافتند تا برای تهیه گزارش از خسارات ناشی از حمله موشکی به عین الاسد وارد این پایگاه هوایی شده و با پرسنل مستقر در آنجا مصاحبه کنند.

 

این رسانه‌ها گزارش دادند که در این حمله موشکی هیچ فرد آمریکایی، کشته یا زخمی نشده است. اما نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که برخی از پرسنل نظامی برای درمان آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

 

سخنگوی فرماندهی نظامی آمریکا در بغداد ۱۶ ژانویه (۲۶ دی ماه) در بیانیه‌ای مدعی شده بود: همان گونه که پیش‌تر بیان شد هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حمله هشتم ژانویه (۱۸ دی) ایران به عین الاسد کشته نشد اما چند نفر برای مداوای علائم آسیب مغزی ناشی از انفجار تحت معاینه و درمان قرار گرفته‌اند.

 

«میلز کاگنیس» سخنگوی گروه ضربت مشترک عملیات عزم راسخ گفت: چند نیروی نظامی در راستای اقدامات احتیاطی از عین الاسد به مرکز درمانی لاندستول آلمان منتقل شده و برخی دیگر نیز به «کمپ عریفجان» در کویت فرستاده شدند تا تحت معاینه بیشتر قرار گیرند.

 

یک مقام دفاعی دیگر که خواست نامش فاش نشود، گفت که ۱۱ آمریکایی برای مداوا به خارج از عراق اعزام شده‌اند. او افزود که سه نفر به کمپ عریفجان و هشت نفر به لاندستول فرستاده شده‌اند.

 

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا اظهار داشت: بعد از گذشت حدود یک هفته از حمله، هنوز برخی از نیروها با عوارض آسیب مغزی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------