آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام/ عراقچی: یک تفاهم جدید در حال شکل گرفتن است



کمیسیون مشترک برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جلسه کمیسیون مشترک برجام که ساعتی پیش در سطح معاونان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گرندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حاضران در این نشست به بررسی روند گفت‌وگوها در روزهای گذشته پرداخته و گزارش گروه‌های کارشناسی در خصوص حوزه‌های تحریم و هسته‌ای را دریافت کردند.

 

در این نشست مقرر شد گفت‌وگوهای دو و چند جانبه و همچنین رایزنی‌های فنی در روزهای آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

 

پیش از این نشست، چندین نشست دو و چندجانبه میان رییس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان، انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و روسای دیگر هیأت‌های حاضر در مذاکرات برگزار شده است.

 

به موازات این گفت‌وگوها، رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای فنی گروه‌های کارشناسی نیز ادامه دارد.

 

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه پس از پایان جلسه گفت: گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم؛ به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است. اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد و مسیرهم شناخته شده تر شده است.

 

وی افزود: البته اختلاف نظرهای جدی وجود دارد که باید طی مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند. 

 

عراقچی اضافه کرد: فکر می کنیم مذاکرات به مرحله ای رسیده که طرفین می توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. نگارش متن در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود  دارد می تواند شروع شود. به همین منظور، هیات ایرانی متون خود را در حوزه هسته ای و حوزه رفع تحریم ها اماده و تقدیم کرده است؛ این متونی که معرفی کردیم می تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد. 

 

نماینده اتحادیه اروپا: مذاکرات برجام پیشرفت کرده است

 انریکه مورا روز شنبه در توئیتی این پیشرفت را کاری شاق و طاقت‌فرسا توصیف کرد و افزود: حالا ما به جزئیات بیشتری در کار نیاز داریم.

 

وی نکته کلیدی را تعهد اعضای برجام به دو هدف اصلی مذاکرات یعنی الحاق آمریکا به برجام و اجرای کامل آن دانست.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------