آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

کاخ سفید: به گفتگوها با ایران ادامه می‌دهیم/ واکنش آمریکا به ادعای تلاش ایران برای آدم‌ربایی



سخنگوی کاخ سفید،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست خبری تأکید کرد که دولت مبتوعش همچنان معتقد است که احیای برجام به نفع آمریکاست.

به گزارش تسنیم، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که آیا ادعای وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای ربودن یک به‌ اصطلاح روزنامه‌نگار ایرانی-آمریکایی تأثیری بر مذاکرات احیای برجام خواهد داشت، گفت: «ارزیابی ما هرگز این نبوده است که ایران یک بازیگر خوب در جهان است؛ نه به دلیل توطئه ربایش یک شخص ساکن ایالات متحده، بلکه به دلیل فعالیت‌های این کشور در منطقه.»

 

وی افزود: «ما همچنان معتقدیم که که مذاکرات درباره احیای برجام به نفع ماست. بنابراین اتفاق اخیر باعث خروج قطار مذاکرات از ریل نخواهد شد.»

 

***

 

آمریکا: هر گاه ایران آماده بازگشت به وین باشد ما هم برمی‌گردیم/ واکنش رابرت مالی به ادعای تلاش ایران برای آدم‌ربایی

«رابرت مالی»، نماینده آمریکا در امور ایران گفته دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا آماده است هر گاه ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای به وین بازگشت به این گفت‌وگوها بازگردد.

 

او در ادامه گفته آمریکا معتقد است هنوز برای مذاکره بر سر بازگشت مجدد به برجام زمان وجود دارد.

 

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تکرار ادعاهای اخیر علیه ایران، روز چهارشنبه در توییتی نوشت: ما قویا تلاش‌های مداوم ایران مبنی بر آدم‌ربایی خبرنگاران و منتقدان نظام را محکوم می‌کنیم.

 

وی در توییت دیگری نوشت: ما با اینکه همچنان تمایل به بهره‌گیری از دیپلماسی به منظور بازگشت دوجانبه به برجام داریم، در دفاع از شهروندانمان و فاش کردن نقض حقوق بشر ایران تعلل نخواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------