آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

رویترز: ایران غنی‌سازی 60 درصد را افزایش داده است



غنی سازی ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را رویت کرده و در این گزارش آمده که ایران غنی‌سازی 60 درصد خود را افزایش داده است.

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه ارائه داده به پیشرفت‌های دیگری در برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده است.

 

خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به این موضوع که این گزارش را دیده است نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش گفته است: «ایران عنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی 60 درصد قرار داده است».

 

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو، پیشتر ایران از یک آبشار 164 عددی از سانتریفیوژهای IR-6 برای غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار 164 عددی، یک مجموعه 153 عددی از سانتریفیوژهای IR-4 نیز برای غنی سازی تا 60 درصد استفاده می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------