آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

درخواست آمریکا از سئول برای کمک به احیای مذاکرات برجامی



رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خارجه کره جنوبی از تماس نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با معاون وزیر خارجه این کشور و درخواست وی برای ایفای نقش سازنده سئول در کمک به آغاز مذاکرات برجامی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از یونهاپ، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی مکالمه تلفنی با «چوئی جونگ کون» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی، در خصوص توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به برجام گفتگو کرده و خواستار کمک سئول به احیای مذاکرات برجام شد.

 

بر اساس این گزارش، معاون وزیر خارجه کره نیز در جریان این مکالمه تلفنی با توجه به اهمیت روابط مثبت میان تهران و سئول، از تعهد کشورش برای حمایت لازم از ادامه فرآیند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و طرف‌های برجامی سخن گفته است.

 

گفته می‌شود رابرت مالی در جریان گفتگو با معاون وزیر خارجه کره جنوبی، خواستار ایفای نقش سازنده سئول در تلاش برای از سرگیری مذاکرات وین شده است.

 

لازم به ذکر است، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ساعاتی پیش نسبت به آغاز هر چه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و طرف‌های برجامی ابراز امیدواری کرده و در عین حال تاکید کرد که کلیه تعهدات باید ذیل مفاد بندهای اصلی برجام بوده و مسکو هیچ گونه معافیت یا تعهدات اضافی را برای هیچیک از طرفین به رسمیت نخواهد شناخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------