آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

واکنش روسیه به رویایی نیروهای ایرانی و آمریکا در دریای عمان



ماریا زاخاروا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت، رویارویی اخیر نیروهای ایرانی و آمریکا، حاصل سیاست‌های غیرمسئولانه واشنگتن است.

به گزارش فارس، زاخاروا در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در این‌باره گفت: «پیش از هر چیز از طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به‌دنبال یافتن راه‌حلی برای اختلافات باشند و چنین کاری از طریق گفت‌وگوی محترمانه و سازنده مبتنی بر قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل میسر است».

 

این مقام روس یادآور شد، یکی از اهداف ایده امنیت جمعی خلیج فارس که توسط فدراسیون روسیه تهیه شده، این است که ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه بوده و تهران نیز قاطعانه از این طرح حمایت می‌کند.

 

زاخاروا تأکید کرد: «تنش‌ها در خلیج فارس حاصل سیاست‌های غیرمسئولانه واشنگتن است که مکرراً درخصوص مسئله ایران و به‌طور کلی در منطقه، بر تنش‌ها می‌افزاید. این بحث درخصوص دریای سیاه و انتخابات در آمریکای لاتین نیز مطرح است».

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: «بنابراین اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا موجب افزایش تنش‌ها و تحریک عواطف می‌شود. اتفاق اخیر در دریای عمان باید مورد تحقیق قرار گیرد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------