آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: ایران با حمایت گروه‌های مقاومت در صدد رویارویی و فشار بر واشنگتن است، اما ما آماده دفاع از خود هستیم



پنتاگون،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک مقام عالی‌رتبه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با تروریستی خواندن گروههای مقاومت در منطقه که علیه حضور آمریکا اقدام می‌کنند، گفت که ایران با حمایت از این گروهها در صدد رویارویی و فشار بر آمریکاست.

به گزارش فارس، یک مقام عالی‌رتبه در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) به شبکه الجزیره گفت که «لوید آستین» در سفر خود به بحرین در خصوص موضوعات مختلفی از جمله مذاکرات هسته‌ای با ایران و نوع برخورد با دولت سوریه با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت‌و‌گو خواهد کرد.

 

به گفته او، تمرکز دولت آمریکا بر تهدیداتی که از جانب چین احساس می‌کند، به معنای خروج از غرب آسیا نیست و علی‌رغم سؤالاتی که در خصوص تعهد آمریکا به امنیت کشورهای همسو با خود در منطقه غرب آسیا وجود دارد، اما واشنگتن همچنان دهها هزار تن از نیروهای خود را در پایگاههایش در منطقه حفظ خواهد کرد.

 

این مقام نظامی آمریکایی تصریح کرد که خروج این کشور از افغانستان بدون وجود پایگاههایی در خلیج فارس و همکاری کشورهای عربی هم‌پیمان ممکن نبود. او با قدردانی از همکاری نیروهای نظامی کشورهای عربی با آمریکا در موضوع خروج از افغانستان گفت که این همکاری ارزش سرمایه‌گذاری نظامی در منطقه خلیج فارس را نشان می‌دهد.

 

او همچنین گفت که وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر منطقه‌ای خود در خصوص تصمیم برای ادامه حضور نظامی در عراق و سوریه با ادعای مبارزه با تروریست‌های داعش به رایزنی خواهد پرداخت.

 

مقابله با ایران

این مقام وزارت دفاع آمریکا، سپس گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از راه‌حل دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌ای ایران در مذاکرات وین استقبال می‌کنند. او سپس مدعی شد که این کشورها همزمان حامی اقدامات آمریکا علیه ایران هستند تا به تعبیر او جلوی اقدامات تهران در منطقه گرفته شود.

 

او با تروریستی خواندن گروههای مقاومت در منطقه که علیه حضور آمریکا اقدام می‌کنند، گفت که ایران با حمایت از این گروهها در صدد رویارویی و فشار بر آمریکاست.

 

این مقام آمریکایی افزود: «برای مقابله با ایران راه‌حل نظامی وجود ندارد و برای مقابله با ایران، باید به تقویت دولت‌ها و سازمان‌های امنیتی در منطقه پرداخت.»

 

او در خصوص حملات آمریکا علیه گروههای مقاومت در منطقه نیز مدعی شد که پنتاگون با اقدام نظامی علیه گروههای مورد حمایت ایران، در صدد ارسال این پیام است که آمریکا آماده دفاع از خود بدون کشیده شدن به جنگ کلاسیک است.

 

رابطه با حکومت سوریه

این مقام عالی‌رتبه وزارت دفاع آمریکا در واکنش به سفر «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات به سوریه و دیدار با بشار اسد، مدعی شد که هم‌پیمانان آمریکا باید بدانند که دولت سوریه با کمک ایران و روسیه توانست ماندگار باشد و اراضی از دست رفته خود را بازگرداند.

 

او با تأکید بر مخالفت آمریکا در عادی‌سازی روابط با دولت سوریه گفت که واشنگتن همچنین بر این موضع خود استوار است و همپیمانان آمریکا باید در راستای ثبات و امنیت سوریه تلاش کنند. وی با اتهام‌زنی دوباره به دولت سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی و شکنجه مخالفان، گفت که کشورهای همسو با آمریکا نباید با این حکومت رابطه داشته باشند و تقویتش کنند.

 

او در ادامه به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه اشاره کرد و گفت که واشنگتن به ادامه وضع این تحریم‌ها مصمم است و ادامه این تحریم‌ها مانع بزرگی در برابر شرکای واشنگتن در منطقه برای برقراری روابط با دولت سوریه است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------