آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزرای خارجه اسرائیل و بریتانیا: شبانه‌روز برای هسته‌ای نشدن ایران تلاش خواهیم کرد



بنی گانتز،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
روزنامه «جروزالم پست» روز یکشنبه در یادداشتی نوشت، رژیم صهیونیستی در حال تقویت نیروهای نظامی برای اجرای احتمالی نقشه ب آمریکا علیه ایران است.

به گزارش فارس، جروزالم پست نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی به توسعه توان انجام حمله نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران در شرایط مقتضی ادامه می‌دهد و این در حالی است که دور هفتم مذاکرات ایران و ۱+۴ قرار است روز دوشنبه آغاز شود.

 

در این یادداشت آمده است: مقامات نظامی رژیم صهیونیستی وقوع جنگ با ایران یا گروه‌های نزدیک به این کشور از جمله حزب‌الله در سوریه را متصور نیستند اما «از شمال و جنوب چشم بر نمی‌دارند».

 

جروزالم پست می‌افزاید، این رژیم در ماه‌های اکتبر و نوامبر در شمال اسرائیل رزمایش‌های بزرگی برگزار کرده و قصد دارد در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۰ تعداد رزمایش‌های خود را ۵۰ درصد افزایش دهد. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی پس از امضای توافقات عادی‌سازی با چند کشور عربی با آن‌ها رزمایش برگزار کرده است.

 

این یادداشت می‌افزاید، به این منظور، رژیم صهیونیستی در رزمایش مشترک با امارات متحده عربی، بحرین و آمریکا در دریای سرخ شرکت کرد. علاوه بر این، جنگنده‌های این رژیم هنگام پرواز بمب‌افکن «B-1B» آمریکا در منطقه نیز آن را اسکورت کردند. از سوی دیگر، در رزمایش «پرچم آبی» سال جاری، کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلیس، فرانسه، هند، یونان و آمریکا این رژیم همراهی کردند.

 

جروزالم پست می‌نویسد، هم‌زمان با تلاش بی‌وقفه دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری بر آمریکا، انگلیس و فرانسه در مذاکرات هسته‌ای وین، «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم گفته است «بهترین سناریو» شامل توافقی است که علاوه بر برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی و حضور منطقه‌ای ایران را نیز در بر گیرد.

 

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) هم مدعی شد: «اسرائیل نگران است که ایران با کاهش تحریم‌ها در مذاکرات مجدد هسته‌ای با قدرت‌های جهانی از پول بادآورده‌ای برخوردار شود، اما به اندازه کافی پروژه‌های دارای پتانسیل ساخت بمب را متوقف نکند». 

 

***

 

کنیا: طرح ایران برای حمله به اهداف اسرائیلی 

رسانه‌های محلی  کشور آفریقایی کنیا از قول سرویس‌های امنیتی این کشور از «افشای طرح ترویستی یکی از عوامل جمهوری اسلامی ایران» برای حمله به اهداف اسرائیلی و محلی در کنیا خبر دادند.

 

به گزارش بهارنیوز، روزنامه «استار» در این زمینه نوشت که مقام‌های امنیتی کنیا به‌تازگی گزارشی در این مورد منتشر کرده و در آن از فردی به نام «محمد سعید گلابی» به عنوان مظنون این «طرح تروریستی» نام برده‌اند.

 

محمد سعید گلابی، شهروند ایران و از ماموران امنیتی جمهوری اسلامی، با هدف برنامه‌ریزی برای انجام حمله در کنیا، اطلاعاتی را علیه مؤسسات خصوصی و دولتی این کشور و اهداف اسرائیلی در کنیا جمع‌آوری کرده است.

 

گزارش سرویس‌های امنیتی کنیا می‌گوید که این شهروند ایرانی «با تیمی از کنیایی‌ها که گفته می‌شود با سازمان‌های تروریستی مرتبط هستند، همکاری کرده است».

 

در این گزارش نام یا وابستگی این افراد ذکر نشده است. روزنامه «استار» بر اساس این گزارش می‌نویسد که گلابی مکرراً از کنیا و کشورهای همسایه بازدید کرده است. این روزنامه مشخص نکرده که آیا او در حال حاضر در این کشور است و بازداشت شده است یا خیر. چند منبع پلیس کنیا به «استار» گفته‌اند که «ما مدت‌ها او و افرادی را که با آن‌ها تماس داشته است زیر نظر گرفته‌ایم» و یک مقام ارشد بخس مبارزه با تروریسم پلیس کنیا نیز در مورد گلابی گفته است: «دلایل کافی داریم که او با گروه‌های تروریستی کار کرده است».

 

این نخستین بار نیست که مقامات کنیا حملات احتمالی در کشورشان را با ایران مرتبط می‌دانند. در سال ۲۰۱۲، دو شهروند ایرانی به نام‌های منصور موسوی و احمد ابوالفتحی توسط پلیس ضدتروریسم کنیا بازداشت شدند و به جرم تلاش برای ارتکاب جرایم تروریستی ابتدا به حبس ابد محکوم شدند اما این حکم بعدا به ۱۵ سال زندان کاهش یافت. بنابر گفته‌های دادستان کنیا در جلسات دادگاه، این دو نفر که با روادید گردشگری به کنیا رفته بودند، هنگام سفر به مومباسا، دومین شهر بزرگ این کشور، دست‌کم دو بار به یک زمین گلف رفته بودند و بلافاصله در آن زمین ۱۵ کیلوگرم ماده انفجاری پنهان‌شده کشف شد.

 

موساد، سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل، نیز ۱۶ آبان امسال مدعی شد که «حملات طراحی شده از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران» را علیه گردشگران و بازرگانان اسرائیلی در سه کشور آفریقایی تانزانیا، سنگال و غنا شناسایی و خنثی کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------