آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

باقری: سه شنبه صبح کارگروه بررسی لغو تحریم‌های آمریکا آغاز به کار می‌کند



علی باقری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
معاون وزیر خارجه در تشریح نتایج نشست امروز در وین گفت: مقرر شد که صبح فردا (سه‌شنبه) کارگروه بررسی لغو تحریم‌های آمریکا آغاز به کار کند.

به گزارش فارس، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها امشب (دوشنبه) پس از نشست افتتاحیه این مذاکرات که در هتل کوبورگ برگزار شد، در اظهاراتی بیان کرد: امروز ما نشست کمیسیون مشترک برجام را داشتیم که کشورهای عضو برجام در آن مشارکت داشتند. این  نشست به ریاست (انریکه مورا) نماینده اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

وی افزود: شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه خود را در مورد دو موضوع بیان کردند یکی وضعیت اجرای برجام و دیگری درباره چشم انداز آتی، به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند پیش رو.

 

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در این نشست بر این نکته تأکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی، اقدام کشوری است که با نقض توافق و قطعنامه شورای امنیت (۲۲۳۱) از توافق خارج شد و برخلاف قانون و مقررات بین‌المللی، تحریم‌های گذشته را مجددا بازگرداند و همچنین تحریم‌‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

 

*  قرار شد موضوع لغو تحریم‌ها به عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد

 

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی ادامه داد: در نهایت قرار بر این شد که اولا موضوع لغو تحریم‌ها به عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و بر همین اساس، قرار شد فردا صبح سه‌شنبه نهم آذر ماه کارگروه بررسی لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند. 

 

علی باقری بیان کرد: به نظر من این خودش یک دستاورد قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران تن دادند و بر آن تأکید و تصریح کردند که ابتدا باید وضعیت تحریم‌های غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ما روشن شود و بعد نسبت به سایر موارد بحث، بررسی و تصمیم گیری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------