آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزیر خارجه عمان: پایبند به اتخاذ راه‌حل‌های سیاسی برای مشکلات منطقه‌ای هستیم



امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزیر خارجه عمان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه در دیدار معاون وزیر خارجه عمان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران پایبند به گفت‌وگو و اتخاذ راه‌حل‌های سیاسی برای مشکلات دوجانبه و منطقه‌ای است.

به گزارش مهر، شیخ «خلیفه الحارثی» معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان که برای شرکت در نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی در تهران به سر می برد امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ، بهبود و گسترش روابط با همسایگان را اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم دانست و در این میان جایگاه ویژه عمان در میان همسایگان را مورد تأکید قرار داد.

 

امیرعبداللهیان در این دیدار بر ضرورت تلاش دو طرف برای ارتقای حجم روابط تجاری میان دو کشور در سطح روابط دوستانه فی‌مابین تاکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان، جمهوری اسلامی را پایبند به گفتگو و اتخاذ راه حل های سیاسی برای حل مشکلات دوجانبه و منطقه ای دانست و بر آمادگی کشورمان برای گفتگو با کشورهای منطقه در راه ارتقای روابط دوجانبه تصریح کرد.

 

امیر عبداللهیان ابراز امیدواری کرد: با تلاش های همه کشورهای منطقه به ویژه ایران و عمان، زمینه لازم برای پایان بحران یمن فراهم شود.

 

معاون وزارت خارجه عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری برای پایان هر چه سریع تر بحران یمن، اعلام کرد: کشورش از مسیرهای صلح آمیز و مذاکره برای کاهش مشکلات منطقه ای استقبال و حمایت می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------