آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

فرانسه: ما به توافق بسیار نزدیک هستیم/ بلینکن: روسیه در تلاش‌ها برای احیای برجام مشارکت دارد



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
فرانسه روز سه‌شنبه هشدار داد که تاخیر بیشتر در مذاکرات برای احیای برجام می‌تواند شانس دستیابی به توافق را به خطر بیندازد.

به گزارش انتخاب، "آن کلر لژاندر" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در یک نشست روزانه به خبرنگاران گفت: "ما به توافق بسیار نزدیک هستیم.

 

وی افزود: ضروری است تا زمانی که هنوز می توانیم مذاکرات را به نتیجه برسانیم."

 

***

 

بلینکن: روسیه در تلاش‌ها برای احیای برجام مشارکت دارد

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی با بیان این که تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد، تاکید کرد روسیه هم در این روند مشارکت دارد و منافع آنها نیز در احیای این توافق نهفته است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که به استونی سفر کرده است، در اظهاراتی به موضوع احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین و موضع اخیر مطرح شده توسط روسیه مبنی بر تضمین‌خواهی کتبی از آمریکا در زمینه عدم تاثیر تحریم‌های مسکو بر روابط تجاری-اقتصادی‌ تحت برجام با ایران پرداخته و گفت: ما به کارمان ادامه می‌دهیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به پایبندی دوجانبه با ایران در زمینه توافق[برجام] دست یابیم یا نه. روسیه هم به مشارکت در این تلاش‌ها ادامه می‌دهد و در اطمینان‌یابی از عدم دست‌یابی ایران به یک سلاح هسته‌ای منافع خود را دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------