آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

اظهارات امیرعبداللهیان تکذیب شد/ وزرای خارجه ایران و عربستان در آینده نزدیک دیدار نمی‌کنند



ایران و عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام وزارت خارجه سعودی اعلام کرد که دیداری بین وزیران خارجه ایران و عربستان در آینده نزدیک در نظر گرفته نشده است.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی از عدم دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در آینده نزدیک خبر داد.

 

طبق اعلام رویترز، این مقام سعودی گفت که دیداری بین وزیر خارجه عربستان و همتای ایرانی وی در آینده نزدیک معین نشده است.

 

این مقام سعودی در عین حال مدعی شد که ایران باید برای همکاری‌های آینده دست به اعتمادسازی بزند و اگر مایل به کاهش تنش‌ها در منطقه باشد چند موضوع برای گفتگو وجود دارد.

 

وی همچنین افزود: پیشرفت هایی در مذاکرات با تهران محقق شده است اما کافی نیست.

 

این در حالی است که حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در اجلاس داووس گفت: ما روابط دیپلماتیک خودمان با عربستان را قطع نکردیم بلکه ملک سلمان در آغاز پادشاهی خود در یک اقدام احساسی روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد.

 

همچنین «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اخیرا با اشاره اینکه به تصمیم ایران برای آغاز دوره همکاری و دوران جدید در منطقه نیاز است، مدعی شد: دستیابی به توافق هسته‌ای مفید است، ولی باید به این پروند به صورت جامع از جمله فعالیت‌های ایران در منطقه رسیدگی شود.

 

وی ادامه داد: دست ما به سوی ایران و همه کشورهای منطقه برای رسیدن به مرحله جدید و مبتنی بر همکاری در منطقه دراز است و دوره جدیدی از همکاری در راه است که ممکن است به نفع همه باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------