آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا، بریتانیا و فرانسه: ایران هنوز از موقعیتی که برای احیای برجام ایجاد شده، استفاده نکرده است



تروئیکا اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آمریکا، بریتانیا و فرانسه در بیانیه‌ای در آغاز دهمین کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی بار دیگر اعلام کردند: ایران هنوز از موقعیتی که برای احیای برجام ایجاد شده، استفاده نکرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، آمریکا، بریتانیا و فرانسه در بیانیه‌ای در آغاز دهمین کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی بار دیگر تاکید کرده‌اند که ایران «هرگز نباید سلاح هسته‌ای بسازد».

 

در این بیانیه ابراز تاسف شده که «با وجود تلاش‌های فشرده دیپلماتیک، ایران هنوز از موقعیتی که برای از سرگیری اجرای کامل برجام ایجاد شده، استفاده نکرده است.»

 

این سه کشور از جمهوری اسلامی خواسته‌اند که به طور کامل به توافق هسته‌ای و قطعنامه مرتبط با آن در شورای امنیت سازمان ملل برگردد.

 

آمریکا، بریتانیا و فرانسه همچنین از ایران خواستند که «فورا به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده احتمالی در چارچوب توافق ان‌پی‌تی پاسخ دهد».

 

پیش از آن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی به مذاکرات احیای برجام اشاره کرد و گفت «ما طرحی برای بازگشت کامل و دو جانبه به 'برنامه جامع اقدام مشترک' (برجام) تهیه کرده‌ایم که تضمین می‌کند که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------