آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: به محض تکمیل رایزنی‌ها پاسخ ایران را می‌دهیم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه حدود یک هفته از پاسخ ایران به نظرات پیشنهادی اتحادیه اروپا می گذارد، و مذاکرات وی در انتظار پاسخ واشنگتن است، اعلام کرد: به محض تکمیل رایزنی ها پاسخ ایران را می دهیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در توجیه تعلل کشورش برای پاسخ به نظرات ایران مدعی شد: ایران با چندین نظر پاسخ داده است. به این دلیل است که بررسی این نظرات و تعیین یک پاسخ از سوی ما،  مدتی زمان برده است. ما با جدیت درحال بررسی این نظرات هستیم.

 

این مقام آمریکایی در عین حال مدعی شد می‌توانم تضمین دهم که حتی یک روز بیش از زمان لازم برای ارائه پاسخ به اتحادیه اروپا، وقت را از دست ندهیم.

 

وی ادامه داد تا جایی که امکان دارد به سرعت و اصولی و با دقت درحال آماده سازی یک پاسخ کامل هستیم. این پاسخ، بازخورد ایران را در خود جای می دهد و ما به سرعت آن را ارایه خواهیم کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد، هنوز موضوعات مهمی باقی مانده که باید حل و فصل و برخی شکاف‌ها نیز برطرف شوند.

 

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام معقول است.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره عربی، بورل در حاشیه سمیناری در اسپانیا خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم پاسخ ایران معقول است. پاسخ ایران به آمریکا انتقال داده شده و واشنگتن هنوز جواب نداده است. منتظر آمریکا هستیم و امیدواریم که این پاسخ به ما اجازه دهد روند مذاکرات را تکمیل کنیم. نسبت به این مسئله امیدواریم اما نمی‌توان در مورد آن به شما اطمینان بدهم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------