آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ادعای اولیانوف: جلسه با هیات دیپلماتیک اسرائیل ارتباطی با مذاکرات وین نداشت | دیدار باقری با گروسی



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مذاکره کننده ارشد روسیه عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که دیدار امروزش با هیات دیپلماتیک اسرائیل، ارتباطی با مذاکرات وین نداشته است.

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف که مقابل هتل کوبورگ صحبت می‌کرد افزود: ما درباره مسائل مرتبط با آژانس بین المللی انرژی اتمی و کنفرانس خاورمیانه‌ای عاری از تسلیحات کشتار جمعی گفت‌وگو کردیم. کنفرانسی که تمام دولت‌های منطقه بغیر از اسرائیل شرکت می‌کنند.

 

پیشتر نشریه اکسیوس مدعی شده بود که هیات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با نمایندگان تمام هیات‌های مذاکره کننده در وین به غیر از ایران درباره روند مذاکرات دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

اولیانوف درباره آخرین ارزیابی‌اش از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها هم گفت: ما در مراحل پایانی گفت‌وگو ها قرار داریم اما به زمان بیشتری نیاز داریم -  نه خیلی طولانی - تا کارها را تکمیل کنیم. اگر از من می‌پرسید من خوش‌بین هستم. وی تکرار کرد که به اعتقاد او امکان حصول توافق نهایی تا پایان ماه فوریه وجود دارد.

 

وی در پاسخ به این سووال که آیا مسکو بسته پیشنهادی جدیدی را در مذاکرات ارائه خواهد داد بیان داشت که این مساله فعلا در دستور کار نیست.

 

 

 

باقری با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک عصر سه شنبه (به وقت محلی) با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد. 

 

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 در این دیدار دو طرف درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

عصر دیروز نیز دیداری میان علی باقری در کسوت معاون سیاسی وزیر امور خارجه با الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش برگزار شد که در جریان این دیدار طرفین در مورد روابط دوجانبه و آخرین تحولات مذاکرات وین گفت‌وگو کردند.

 

در مجموع، جلسات برگزارشده پس از بازگشت هیأت‌ها به وین در فضایی رو به جلو و سازنده برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------