آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اولین واکنش آمریکا به توقیف یک نفتکش توسط ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرد از گزارش‌های منتشر شده مبنی بر توقیف یک نفتکش در خلیج فارس، مطلع است.

 به گزارش  فارس، با گذشت تنها دقایقی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق، این مسئله به تیتر نخست رسانه‌های مهم جهان تبدیل شده است.

 

شبکه «ان‌بی‌سی» یکی از این رسانه‌هاست که ضمن پوشش این خبر، با مقام‌های نظامی آمریکا نیز تماس گرفته و واکنش واشنگتن را در این ارتباط جویا شده است.

 

بر اساس این گزارش، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرده که از گزارش‌های منتشر شده در رابطه با توقیف یک کشتی در خلیج فارس مطلع است. این ناوگان البته از اظهار نظر بیشتر در این رابطه خودداری کرده است.

 

سنتکام: راهکاری برای تامین آزادی کشتی‌رانی در خلیج فارس پیدا می‌کنیم

ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» امروز (پنجشنبه) بار دیگر از تحرکات آمریکا برای ایجاد ائتلافی نظامی در خلیج فارس صحبت کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سنتکام اعلام کرده است: «ما به شدت و با موضعی تهاجمی تلاش می‌کنیم تا راهکاری برای تامین اطمینان از آزادی عبور و مرور در خلیج [فارس] به‌دست بیاوریم».

 

«کنث مک‌کنزی» رئیس سنتکام طی نشست خبری مشترک با ژنرال «فهد بن ترکی» فرمانده ائتلاف سعودی مهاجم به یمن، ضمن بیان اینکه با این اظهارات قصد ندارند هیچ کشوری را در منطقه هدف بگیرند، گفت که فقط روی آزادی کشتی‌رانی در منطقه تمرکز کرده‌اند.

 

مک‌کنزی همچنین توضیح داد: «جنگ با ایران غیرقابل اجتناب نیست و ما سعی می‌کنیم که رفتار ایران را تغییر دهیم».

 

 

وزارت خارجه انگلیس: به دنبال اطلاعات بیشتر درباره نفتکش توقیف‌شده توسط ایران هستیم

 وزارت خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد در تلاش است تا اطلاعات بیشتری درباره نفتکشی که در نزدیکی سواحل ایران توقیف شده، به دست آورد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه لندن که پس از اعلام خبر توقیف یک نفتکش توسط ایران منتشر شده، آمده است: «پیرو انتشار گزارش‌هایی درباره توقیف یک نفتکش در خلیج [فارس]، در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.»

 

این بیانیه می‌افزاید: «همچنان به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم که از میزان تنش در منطقه بکاهند.»

 

افزاش قیمت نفت  

 

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش کرد در پی انتشار خبر توقیف یک نفتکش در خلیج فارس توسط ایران، قیمت نفت خام برنت با افزایشی یک درصدی به ۶۴ دلار و ۲۷ سنت رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------