آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نیکی هیلی: برجام یک آرزوی مرگ برای اسرائیل و در نهایت جهان است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نیکی هالی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که به جنوب سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و با مقامات صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر برکنار شده این رژیم دیدار کرده است طی پیامی در حساب کاربری خود در توییتر گفت: برجام یک آرزوی مرگ برای اسرائیل و در نهایت جهان است.

به گزارش "اسپوتنیک"، در میان مذاکرات برجامی در وین که با هدف احیای قرارداد هسته‌ای ایران در حال انجام است، هالی از دولت بایدن برای بازگشت به برجام به شدت انتقاد کرد.  

 

هالی در دولت دونالد ترامپ نماینده آمریکا در سازمان ملل بود. ترامپ در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از برجام خارج شده و با نقض تمام تعهدات پیشین خود، تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ملت ایران وضع کرد.  

 

وی اعلام کرد که اقدامات چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا که بیش از حد مشتاق بازگشت به برجام بوده "بسیار زننده" است.  

 

وی در پیام خود ضمن تکرار ادعاهای واهی و بی‌اساس مقامات آمریکایی گفت: ایران هرگز قصد تغییر روش‌های خود را ندارد. تنها راهی که می‌توانیم با آن تغییر ایجاد کنیم این است که این کشور را از دسترسی به پول محروم کنیم.  

 

این سیاستمدار آمریکایی با حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در جریان حملات وحشیانه اخیر ارتش این رژیم به نوار غزه مدعی شد: اگر شما به ایران پول بدهید به نیروهای دشمن اسرائیل پول داده‌اید که به دنبال نابودی اسرائیل هستند. حزب الله آماده اقدام است و مقابله با حزب الله بسیار سخت‌تر از حماس خواهد بود.  

 

وی همچنین از عدم تشکر دولت بایدن از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. وی مدعی شد با تلاش بایدن جهت "مذاکره با ایرانی‌ها، در واقع سیلی به صورت کشورهای عربی است. "

 

امارات و بحرین سال گذشته با میانجیگری آمریکا و تمکین از درخواست واشنگتن، با پشت کردن به آرمان فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کردند.  

 

در پی این دو کشور، سودان نیز به بهانه خروج از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا، به صف کشورهای سازشکار پیوست و با تل آویو روابط عادی برقرار کرد.  

 

آخرین کشوری که با وعده‌های واشنگتن حاضر به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شده مغرب بود که این اقدام دولت رباط با موجی از مخالفت در داخل این کشور مواجه شده است.

 ایرنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------