آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

پاسخ ایران‌ به اظهارات برجامی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت برجام را ترک نکرده که بخواهد به برجام برگردد بلکه این آمریکاست که باید تصمیم خود را بگیرد و با لغو تحریم‌های غیرقانونی و اجرای موثر تعهدات قطعی خود به برجام بازگردد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضع اعلام‌شده از سوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه مبنی بر این که منتظر تصمیم ایران در زمینه بازگشت به برجام هستند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت برجام را ترک نکرده که بخواهد به برجام برگردد. بلکه این آمریکاست که باید تصمیم خود را بگیرد و با لغو تحریم‌های غیر قانونی و اجرای موثر تعهدات قطعی خود به برجام بازگردد. آمریکا و اروپایی‌ها بهتر از همه می‌دانند که ایران تصمیم خود را زمانی گرفت که به رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه علیه مردم ایران و به‌رغم بی‌عملی اروپا در توافق باقی ماند و برجام را زنده نگه داشت.

 

وی افزود: در خلال مذاکرات وین بارها اعلام شد که این آمریکا است که توازن برجام را بر هم زده و در یک عدم پایبندی کامل، عملا مانع اجرای برجام شده است. کمااینکه مکرر تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توقف اقدامات جبرانی و از سرگیری اجرای تعهدات خود ذیل برجام را به شرط اجرای کامل آن از سوی آمریکا دارد و سایر طرف‌ها نیز به خوبی از موضع ایران مطلع هستند. روشن است که اگر آمریکا تصمیم خود را بگیرد، آماده اجرای کامل تعهدات خود گردد و از استفاده از تحریم‌ها به عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد، توافق ممکن خواهد بود.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: موضع ما از ابتدای مذاکرات ‌وین تا الان تغییری نکرده است. ما خواستار لغو تحریم‌های آمریکا، راستی‌آزمایی آنها و سپس توقف اقدامات جبرانی و از سرگیری اجرای تعهدات ایران هستیم. این طرف‌های مقابل هستند که باید تصمیم خود را بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------