آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

روسیه: جایگزینی برای برجام وجود ندارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که تمامی مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین می‌خواهند که برجام به شکل اولیه خود ادامه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری با اشاره به اینکه برجام جایگزینی ندارد، گفت: هر آنچه که برای اجرای کامل برجام نیاز است در خود توافق آمده است. صحبت‌ها درخصوص نقشه جایگزین یا تهدیدات و سناریوهای مشابه ما را از اساس مسئله دور می‌کند. این اظهارنظرها مفید نیستند و حتی می‌توانند جو مذاکرات را مسموم کنند.

 

زاخارووا تاکید کرد که تمامی طرفین می‌خواهند که برجام به شکل توافق شده اصلی خود احیا شود و اینکه بگوییم مذاکرات به بن بست رسیده‌اند اشتباه است.

 

روز دوشنبه هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد. ایران تاکید کرده است با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود. علاوه بر این، نتایج نشست دیروز کشورهای ۱+۴ از سوی ایران و طرفیت مذاکرات مثبت ارزیابی  شده است. کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از برگزاری نشست دیروز بر قصد دولت بایدن برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی با ایران تاکید کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------