آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تکرار سیاست‌های ایران‌هراسانه عربستان از سوی عادل‌ الجبیر



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , عادل‌ الجبیر
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در اظهارات اخیر خود مدعی شده است که عربستان تنها به دنبال صلح است!

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه روسی آر تی، عادل الجبیر، پس از آن که محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور گفت‌وگویی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا داشت، در ادامه سیاست‌های ایران هراسانه کشورش گفت که ریاض "با تمام توان و عزم خود" با تهران مقابله خواهد کرد.

 

این وزیر سعودی ضمن مطرح کردن این ادعا که تهران به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در تمام منطقه است، از جامعه بین‌المللی خواست تا ورود کرده و پیش از آن‌که خیلی دیر شود، آن را متوقف کنند.

 

وی همچنین با تاکید بر این ادعا که ریاض به دنبال چیزی به جز صلح نیست، اظهار کرد که پادشاهی عربستان سعودی آماده است تا اگر "طرف دیگر جنگ را انتخاب کند" با تمام توان به رقیب اصلی خود پاسخ دهد.

 

محمد بین سلمان، ولیعهد سعودی پیش از این اظهارات عادل الجبیر، گفت‌وگویی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا داشت که در این تماس تلفنی آن‌ها درباره وضعیت منطقه و "تلاش مشترک برای بهبود امنیت و ثبات" گفت‌وگو کردند. ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی نیز در این میان از سران کشورهای عربی درخواست کرده است تا روز ۳۰ ماه مه [۹ خرداد] نشستی اضطراری در مکه داشته باشند تا درباره "حمله‌های" اخیر که علیه منطقه نفتی رخ داده است و مدارک کمی نیز در این باره به ایران نسبت داده شده‌، گفت‌وگو کنند.

 

به گزارش ایسنا، اظهارات جبیر در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره اعلام کرده آغاز کننده هیچ جنگی نخواهد بود و این تیم ب است که برای جنگ افروزی در منطقه تلاش می کند.

 

ادعای دست داشتن ایران در حمله های اخیر نفتی نیز در حالی مطرح می شود که کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی اخیرا در گفت‌وگویی تاکید کرد که که ایران هرگز دخالتی در این ماجرا نداشته است و ارتباطی با آنچه اتفاق افتاد ندارد و باید تحقیق شود تا عناصر دخیل در این حادثه معلوم شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------