آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش لودریان به ناکامی طرح فرانسه برای مذاکره ایران و آمریکا



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,لودریان
 وزیر امور خارجه فرانسه که دولت متبوعش نتوانست ایران و آمریکا را پای میز مذاکره با یکدیگر بنشاند، بار دیگر از ایران و آمریکا خواست از فرصت کوتاه باقی‌مانده تا زمان اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران برای مذاکره استفاده کنند.

 به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه که تلاش‌های دولت متبوعش برای فراهم کردن امکان مذاکره بین سران ایران و آمریکا در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد راه به جایی نبرد، شامگاه چهارشنبه بار دیگر از دو طرف خواست که از فرصت‌ کوتاهی که تا زمان اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران باقی مانده است،‌ برای مذاکره با یکدیگر استفاده کنند.

 

وزیر امور خارجه فرانسه که در پارلمان کشورش با نمایندگان سخن می‌گفت، اظهار داشت: «از نظر ما این طرح‌ها که تاکنون به موفقیت ختم نشده‌اند، هنوز روی میز هستند و ما از دو طرف می‌خواهیم که قبل از روز ششم نوامبر [15 آبان] که موعد اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران است، وارد مذاکره شوند.»

 

وی افزود: «اکنون همه چیز به آمریکا و ایران بستگی دارد و آنها هستند که باید از این فرصت کوتاه بهره بگیرند. ایران از قبل برنامه‌هایش را برای کاهش تعهدات هسته‌ای خود در ماه نوامبر اعلام کرده و با این اقدام، خطر افزایش تنش‌ها بین دو طرف افزایش می‌یابد.»

 

بر اساس گزارشی که نشریه آمریکایی نیویورکر روز دوشنبه منتشر کرد، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان برگزاری هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک قصد داشته است تا با تلاش خود یک گفتگوی تلفنی را بین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برقرار کند ولی روحانی حاضر به این گفتگو نشده است.

 

یک دیپلمات فرانسوی در این خصوص به نیویوکر گفته است: «چندین ماه است که ما در نیویورک کار و تلاش کرده‌ایم تا ایران را نسبت به پایبندی به تعهدات جدید ملزم کنیم و در مقابل تحریم‌های آمریکا نیز کاهش یابد. ما سازوکارها و تنظیمات فنی را انجام دادیم تا یک گفتگوی تلفنی صورت گیرد، ولی این گفتگو اتفاق نیفتاد. روز بعد از این اتفاق بود که ترامپ مقام‌های رسمی ایرانی و خانواده‌های آنها را از ورود به آمریکا منع کرد.»

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------