آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پوتین: روسیه از عامل حمله به نفت‌کش ایرانی و آرامکو اطلاعی ندارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,رئیس‌جمهور روسیه
رئیس‌جمهور روسیه تازه‌ترین اظهاراتش درباره مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران، ادعای نقش ایران در حمله به آرامکو و همچنین اطلاع روسیه از عامل حمله اخیر به نفت‌کش ایرانی را بیان کرد. 

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه انگلیسی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با این پایگاه خبری درباره عامل حمله به مجموعه پالایشگاهی آرامکوی عربستان گفت که برخلاف ادعای برخی کشورها مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله، روسیه به هیچ کشوری اشاره نخواهد کرد.

 

پوتین در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه با وجود تجهیزات اطلاعاتی پیشرفته‌ و روابطی که با ایران دارد، نتوانسته است که عامل این حمله را تشخیص بدهد، تاکید کرد که روسیه نمی‌دانست چه کسی مرتکب این حملات شده است.

 

رئیس جمهور روسیه در ادامه این گفت‌وگو درباره نقش این کشور در خلیج فارس با گفتن این که « مسکو روابط بسیار دوستانه‌ای با تمامی کشورهای منطقه از جمله ایران  و کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات دارد»، نقش روسیه را به عنوان یک میانجی میان ایران و سایر کشورهای منطقه کم اهمیت جلوه داد.

 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که پوتین با پیشنهاد از سرگیری مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران از آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایران خواست که به اختلاف نظرهایشان غلبه کنند.

 

اسپوتنیک همچنین در ادامه افزود که از دیدگاه رئیس‌جمهور روسیه اگر این شرایط به واقعیت بپیوندد، مذاکرات جدید در قالب 1+5 که آخرین بار به امضای توافق هسته‌ای منتهی شد، امکان‌پذیر خواهد بود.

 

این خبرگزاری به نقل از وی درباره حمله اخیر رخ‌داده به نفت‌کش ایرانی سابیتی در دریای سرخ گفت: ممکن است باور نکنید اما ما [نمی‌دانیم که چه کسی مسئول این حملات بوده است]. روز پس از حمله، من بلافاصله از مسئولان وزارت دفاع و اطلاعات روسیه در این باره پرس‌وجو کردم، اما متاسفانه ما، در حال حاضر، اطلاعات موثقی درباره این رخداد نداریم.

 

علاوه بر این خبرگزاری رویترز با گزارش بخشی از اظهارات پوتین در گفت‌وگو با العربیه درخصوص مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی ایران به نقل از رییس جمهور روسیه نوشت: ما باید درباره برنامه موشکی ایران مذاکره کنیم و این امکان‌پذیر است، اما برنامه موشکی[ایران] یک چیز است و برنامه هسته‌ای[ایران] چیزی دیگر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------