آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

رئیس پنتاگون از مهار موفقیت آمیز روسیه،چین،ایران و کره شمالی خبر داد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,مارك اسپر
رئیس پنتاگون مارك اسپر، از مهار موفقیت آمیز روسیه،چین،ایران و کره شمالی در طي يک سال از رياست خود خبر داد.

به گزارش فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در پیامی در خصوص دستاوردهای اجرای استراتژی دفاع ملی این کشور ادعاهایی را علیه ایران و برخی کشورهای دیگر مطرح کرد.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی مدعی شد: در طول سال گذشته، وزارت دفاع عملیات‌های ضد تروریستی بین‌المللی را انجام داده یا از آن‌ها حمایت کرده که ده‌ها تروریست مهم را از میدان نبرد برچیده است؛ (وزارت دفاع) نقش رهبری ما در ائتلاف ضد داعش را حفظ کرده که در نتیجه آن خلافت فیزیکی داعش در عراق و سوریه از بین رفته است.

 

 وی مدعی شد: وزارتخانه آزادی دریانوردی و تجارت در آب‌های مورد مناقشه، از خلیج فارس تا دریای چین جنوبی، را حفظ و از اقدامات تهاجمی کشورهای سرکش مانند کره شمالی و ایران و همچنین همتایان نزدیک آن‌ها مانند روسیه و چین ممانعت کرده است.  

 

رئیس اف‌بی‌آی چین را "بزرگترین تهدید آمریکا" خواند

 کریستوفر ری، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید این نیرو هر ۱۰ ساعت یک پرونده جدید ضدجاسوسی علیه چین باز می‌کند. او می‌گوید چین به دنبال آنست که "تنها ابر قدرت جهان" شود و برای رسیدن به هدفش "به هر وسیله‌ای که لازم بداند متوسل" خواهد شد.

 

"چین درگیر اقداماتی بسیار گسترده شده که تمامی ارکان حکومت در پکن را به کار گرفته و هدفش تبدیل شدن به تنها ابرقدرت برتر جهان است، آن هم به هر قیمتی که شده."

 

مدیر اف‌بی‌آی مدعی شده که: "ما امروز به جایی رسیده‌ایم که به طور متوسط هر ۱۰ ساعت یک پرونده ضدجاسوسی مرتبط با چین باز می‌کنیم... و تقریبا نیمی از ۵۰۰۰ پرونده ضدجاسوسی جاری در آمریکا مربوط به چین است."

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------