آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: افزایش غنی‌سازی اورانیوم ایران باج‌خواهی هسته‌ای است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , غنی‌سازی اورانیوم ایران
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اقدام ایران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم در سایت «فردو»، تلاشی برای افزایش کارزار باج‌گیری هسته‌ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الحره، یک مقام وزارت خارجه آمریکا افزایش غنی سازی اورانیوم ایران به سطح ۲۰ درصد را باج خواهی هسته‌ای ایران توصیف کرد.

 

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد سه شنبه مدعی شد: اقدام ایران در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در سایت «فردو» (مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی) به ۲۰ درصد، تلاش آشکاری برای افزایش کارزار باج گیری هسته‌ای است و این تلاش نیز همچنان به شکست منجر خواهد شد.

 

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در ادامه تاکید کرد آمریکا و جامعه بین المللی همچنان به نگریستن به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت ابلاغ واقعیت‌ها ادامه خواهند داد.

 

این مقام آمریکایی افزود واشنگتن و بقیه جامعه بین الملل رفتار‌های ایران را در سایه «این تحریک تاریخی» مورد ارزیابی قرار خواهند داد. وی ابراز اطمینان کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی هر گونه فعالیت هسته‌ای جدید ایران را زیر نظر خواهد گرفت و آن را گزارش خواهد داد.

 

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد ایران غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی در سایت فردو را آغاز کرده است.

 

پیش از این کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین المللی گفته بود: مدیرکل آژانس طی گزارشی آغاز تولید اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را تایید کرده است.

 

نماینده دائم کشورمان گفت این اقدام به دنبال نامه مورخ ۱۱ دی ماه ایران به آژانس صورت گرفت. در این نامه که طی گزارشی از سوی آژانس به اطلاع کشور‌های عضو نیز رسیده، آمده است: «مطابق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و به منظور پایبندی به این مصوبه، سازمان انرژی اتمی قصد دارد اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد را در کارخانه غنی سازی سوخت فردو تولید نماید. پرسشنامه اطلاعات طراحی سایت فردو نیز متعاقبا بروزرسانی خواهد شد». 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------