آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا: خروج ترامپ از برجام اشتباه بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , نیکولاس برنز
نیکولاس برنز خروج دولت ترامپ از برجام را اشتباه خواند و خواستار مذاکره دولت بایدن با ایران شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، نیکولاس برنز، معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا گفت: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران اقدامی اشتباه از سوی کاخ سفید بود.

 

بر این اساس، در ابتدا مجری این شبکه گفت اعتبار دولت بایدن می‌تواند با موضوع ایران محک بخورد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اخیرا مصاحبه‌ای داشت که در آن اعلام کرد آن‌ها آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستند. به نظر شما دولت باید با چه سرعتی با این موضوع مقابله کند؟

 

برنز در پاسخ گفت: به نظرم بایدن درباره این موضوع در دوران کارزار انتخاباتی خود صحبت کرد. آن‌ها از زمان انتخابات سوم نوامبر در این رابطه صحبت کرده اند. به نظرم دولت بایدن به طور شفاف این پیام را می‌دهد که مایل به بازگشت به مذاکرات با ایران در کنار انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین است. ایران باید از فعالیت‌های هسته‌ای کنونی خود بکاهد.

 

وی تاکید کرد: به نظرم خروج رئیس جمهور ترامپ از توافق هسته‌ای یک اشتباه بود. ایرانی‌ها به فعالیت‌های هسته‌ای خود و غنی سازی اورانیوم با غنای کم بازگشته اند. این غنی سازی می‌تواند ادامه یابد و یک سلاح اتمی تولید شود. به طور شفاف آن‌ها باید به وضع خود در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی بازگردند و آن فعالیت هسته‌ای صفر است. به اعتقاد من آنگاه این می‌تواند به منزله پیش شرطی برای هرگونه مذاکرات بیشتر باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------