آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

درخواست مسکو از واشنگتن برای آغاز همکاری‌های مشترک از جمله توافق هسته‌ای ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,توافق هسته‌ای ایران
سفیر روسیه در آمریکا از ارسال درخواست‌های مکرر به کاخ سفید بمنظور آغاز روابط و همکاری‌های دو جانبه خبر داد و یکی از این موارد را حل موضوع توافق هسته‌ای ایران دانست. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن ضمن ابراز امیدواری از ایجاد روابط با دولت جدید آمریکا در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: مسکو برای آغاز ارتباط درخواست‌هایی را به واشنگتن ارسال کرده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر فشار بر روی مسکو بویژه در زمینه حقوق بشر زیاد است، اما ما بار‌ها درخواست‌هایی را برای ایجاد همکاری‌های مختلف به کاخ سفید ارسال کرده ایم.

 

آنتونوف با اشاره به اینکه یکی از از این تعاملات موضوع توافق هسته‌ای ایران است، گفت: روسیه درباره تصمیمات و اقدامات موثر بایدن در زمینه حل موضوع توافق هسته‌ای ایران، امیدوار است.

 

سفیر روسیه در آمریکا در این راستا تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده است که قصد دارد به برجام بازگردد، اما اینکه این موضوع چطور و در چه زمانی رخ دهد، مشخص نیست.

 

وی ادامه داد: موضوعی که در زمینه توافق هسته‌ای ایران مشخص است، وجود یک توافق و تعامل چند جانبه است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک در این راستا پیشرفتی حاصل شود.

 

پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای بازنگری روابط میان مسکو و واشنگتن خبر داده بود و تاکنون نیز سران ارشد دو کشور رایزنی‌های را بمنظور ایجاد روابط و تقویت آن انجام داده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------