آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

آمریکا: مصمم به بازگشت متقابل به برجام هستیم/ زمان هفتمین دور مذاکرات در وین هنوز فرا نرسیده است!



وزارت خارجه آمریکا ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش مصمم به بازگشت متقابل به تعهدات برجامی است.

جالینا پورتر روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت هنوز به دور هفتم مذاکرات نرسیده ایم اما همانطور که وزیر امور خارجه (بلینکن) خاطر نشان کرده است، مصمم به بازگشت متقابل به تعهدات برجامی از سوی ایالات متحده آمریکا و ایران هستیم.

 

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد اگر موفق به انجام این کار (بازگشت به برجام) شویم، قصد داریم با استفاده از ابزارهای مختلف سیاسی بعنوان بخشی از رویکردی جامع برای پرداختن به مسایل هسته ای و سایر موارد نگران کننده ، آن را توسعه ببخشیم.

 

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته اظهار داشت ما این گفتگوها و مسیر دیپلماسی را که فکر می‌کنیم سازنده و در راستای منافع مان است، ادامه خواهیم داد.

 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است: مواضع ما از ابتدای مذاکرات هیچ‌گونه تغییری نکرده است و خواهان رفع تحریم‌ها، راستی‌آزمایی آنها و سپس از سرگیری اجرای تعهدات از سوی کشورمان هستیم.

 

وی تصریح کرده است از سوی دیگر آمریکا به عنوان ناقض برجام باید تضمین‌های لازم را بدهد. ما در مذاکرات وین، چارچوب منافع ملی، صرفا اهداف مشخص شده از سوی مسئولین عالیه نظام را دنبال می‌کنیم.

  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

زمان هفتمین دور مذاکرات در وین هنوز فرا نرسیده است!  

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در سخنانی اظهار داشت که زمان هفتمین دور مذاکرات در وین هنوز فرا نرسیده است.

 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «جالینا پورتر» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده شامگاه جمعه به وقت واشنگتن به خبرنگاران گفت که «هنوز زمان برگزاری هفتمین دور گفتگوهای غیرمستقیم با ایران در وین فرا نرسیده است».

 

وی در ادامه افزود: «ما در این مرحله هنوز به دور هفتم مذاکرات نرسیده‌ایم، اما همانطور که وزیر امور خارجه «آنتونی بلینکن»، خاطرنشان کرد، ما مصمم هستیم که در پی بازگشت متقابل برای پیوستن به برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایالات متحده و ایران باشیم».

 

پیش از این روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع آگاه گزارش داده بود که تهران تا زمان آغاز به کار «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران در ماه آگوست، به مذاکرات وین پیرامون بازگشت به توافق هسته‌ای ایران برنخواهد گشت. گفتنی است، مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران قرار است ۵ آگوست (۱۴ مرداد) برگزار شود.

 

این در حالی است که مذاکرات در وین برای احیای برجام و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حال انجام است؛ دور ششم در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) پایان یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------