آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وحیدی: اظهارات رئیس‌جمهور آذربایجان یک نوع بحران‌آفرینی است | باکو: مانع صادرات ایران به روسیه نمی‌شویم



وحیدی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر کشور گفت: اظهارات رئیس‌جمهور آذربایجان نه با حُسن همجواری سازگار است و نه با یک سیاست‌ورزی درست تطابق دارد، یک نوع بحران‌آفرینی است که بیشتر نگران هستیم دست‌های دیگری به‌دنبال برهم‌زدن روابط کشورهای همسایه باشند. 

به گزارش پویا، احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی روند برنامه تحول راهبردی مبارزه با مواد مخدر درباره اظهارات بی‌پایه رئیس جمهور آذربایجان مبنی بر اینکه "ارمنستان به‌مدت 30 سال با کمک ایران، مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است"، اظهار کرد: این اظهارات را هیچ‌کس در دنیا تأیید نمی‌کند، آمارهای رسمی وجود دارد که 90 درصد کشفیات مواد مخدر در دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و برخی از کشورهای مدعی، کمتر از یک درصد کشفیات دارند.

 

وزیر کشور افزود: این ادعا خوب نیست، نه با حُسن همجواری سازگار است و نه با یک سیاست‌ورزی درست تطابق دارد، یک نوع بحران‌آفرینی است که بیشتر نگران هستیم دست‌های دیگری به‌دنبال برهم‌زدن روابط کشورهای همسایه باشند و از این منظر می‌خواهند چنین کاری را شکل دهند.

 

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 3هزار شهید و 12هزار جانباز و میلیاردها میلیارد هزینه در بحث مقابله با مواد مخدر داشته و در این راه سینه سپر کرده است تا مواد مخدر به جاهای دیگر منتقل نشود، لذا امیدواریم اظهارات خلاف واقع خود را اصلاح کنند.

 

این مقام مسئول درباره انتخاب استانداران نیز گفت: انتخاب استانداران روال معقول و منطقی دارد که این روال انجام می‌شود، تعجیلی که برخی در اظهارات خود درباره انتخاب استانداران مطرح می‌کنند، به‌نظرم معقول نیست چون استاندار باید از تمام ابعاد بررسی شود و تمام دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانند نظراتشان را بدهند تا استاندار بتواند با قدرت عمل کند.

 

وحیدی با ابراز اینکه "هیچ تأخیری در این ماجرا روی نداده است و روال کار به‌طور طبیعی در حال انجام است"، متذکر شد: بررسی اولیه، ایجاد تفاهمات لازم و اخذ نظر از دستگاه‌های نظارتی در انتخاب استاندار برای ما بسیار مهم است. تاکنون نیز استانداران بسیار ارزشمندی انتخاب شده‌اند، نباید بعضی هرچند اندک استانداران توانمند را که امروز مسئولیت دارند، تضعیف کنند.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تضعیف استاندار به‌معنای تضعیف خدمت به مردم است، یعنی کسی که فکرش باید توجه برای خدمت به مردم باشد نباید با اظهارات برخی رسانه‌ها هرچند اندک، نگرشش متوجه دیگر مسائل شود.

 

باکو:آذربایجان مانع صادرات ایران به روسیه نمی‌شود

آذربایجان، تاکید کرد که مانع صادرات از ایران به روسیه نمی‌شود.

 

به گزارش ایلنا به نقل از ترند، گمرک آذربایجان اعلام کرد که متهم کردن آذربایجان به ایجاد مشکلات گمرکی از سوی ایران غیرقابل قبول است.

 

گمرک آذربایجان مدعی شد که اطلاعاتی که بگوید جمهوری آذربایجان مانع صادرات از ایران به روسیه می‌شود، بی‌اساس و دروغ است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------