آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مکرون خواستار همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد!



  مکرون,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی بر همکاری ایران با آژانس بین المللی اتمی و توقف آنچه وی اقدامات ایران در نقض برجام خواند، تاکید کرد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آنی نیوز، دفتر ریاست جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و شی جین پینگ، همتای چینی او روز سه شنبه در تماسی تلفنی درباره برنامه هسته‌ای ایران، تحولات اخیر افغانستان و دسترسی به بازار چین گفتگو کردند.

 

رئیس‌ جمهور فرانسه در گفتگو با همتای چینی خود بر توقف آنچه وی اقدامات ایران در نقض برجام خواند، تاکید کرد و از ایران خواست با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

 

رئیس جمهور فرانسه در این تماس تلفنی همچنین تاکید کرد که طالبان باید با تروریسم مبارزه کنند و به حقوق زنان احترام بگذارند.

 

مکرون که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت، از چین خواست تا روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و چین را تقویت کند و دسترسی بیشتر به شرکت‌های اروپایی در بازار خود را تضمین کند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------