آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بلینکن: با روسیه برای بازگرداندن ایران به برجام همکاری می‌کنیم



بلینکن ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی درباره روابط کشورش با روسیه مدعی شد، با مسکو برای بازگرداندن ایران به پایبندی به برجام همکاری می کنیم. 

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به بیان اظهاراتی درباره روابط مسکو و واشنگتن که این روزها به ویژه بر سر مسئله اوکراین با تنش های زیادی روبرو است، پرداخت.

 

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، بلینکن در بخشی از این کنفرانس خبری اظهار داشت: روسیه و آمریکا در گذشته حتی در زمان تنش های بزرگ از دیپلماسی استفاده کرده‌اند.

 

وی افزود: ما معاهدات هلسینکی را مذاکره کردیم. سازمان همکاری و امنیت اروپا را ایجاد کردیم، معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و سایر معاهده های کنترل تسلیحاتی را امضا کردیم.

 

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین گفت: این هفته ما به سایر اعضای شورای امنیت پیوستیم تا تاکید کنیم یک جنگ اتمی پیروز ندارد بنابراین نباید هیچگاه اتفاق افتد. ما در مورد برنامه ایستگاه فضایی همکاری داریم.

 

آنتونی بلینکن در ادامه بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای در سال ٢٠١٨ و نقض تعهداتش در این توافق مدعی شد: اکنون نیز با روسیه برای بازگرداندن ایران به پایبندی به برجام همکاری می کنیم.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------