آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تازه ترین اقدام تحریک آمیز باکو؛ برگزاری همایشی تحت عنوان آذری های جهان در قره باغ!



 باکو,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دولت جمهوری آذربایجان قصد دارد تا در تازه ترین اقدام تحریک آمیز خود علیه همسایگان اش یک همایش به اصطلاح جهانی تحت عنوان آذربایجانی های جهان برگزار کند. بر اساس اخبار منتشر شده، این کنگره قرار است در شهر شوشی برگزار شود. البته از زمان جنگ قره باغ به این سو این نخستین بار نیست که مقامات متوهم جمهوری باکو چنین اظهاراتی را مطرح می کنند.

 دولت جمهوری آذربایجان قصد دارد تا در تازه ترین اقدام تحریک آمیز خود علیه همسایگان اش یک همایش به اصطلاح جهانی تحت عنوان آذربایجانی های جهان برگزار کند. بر اساس اخبار منتشر شده، این کنگره  قرار است در شهر شوشی برگزار شود.

 

 از سوی دیگر، در لوگوی این همایش نقشه ای استفاده شده است که در آن، استان “سیونیک” ارمنستان به عنوان بخشی از قلمرو آذربایجان نشان داده می شود، این در حالی است که هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ویدیویی باکو را تهدید کرده بود که فکر تغییر ژئوپلتیک منطقه را از سر بیرون کند!

 

انتظار می رود در این مراسم حدود 400 نماینده دیاسپورا (آذربایجانی های دور از وطن) از 65 کشور جهان حضور داشته باشند. رسانه های جمهوری آذربایجان، بارها الهام علی اف را به دفعات، به عنوان رهبر آذربایجانی های جهان معرفی کرده اند!

 

در این بین اظهارات عجیب سخنگوی این کنگره هم جالب توجه است، او  در توئیتی نوشت: ششمین کنگره آذربایجانی های جهان را در تبریز یا ایروان برگزار خواهیم کرد!

 

تورگوت آللهوردیلی رئیس مرکز اطلاع رسانی دیاسپورا آذربایجان در این توئیت ضمن تهدید آشکار ایران گفت: ایران و ارمنستان بخشی از قلمرو سرزمینی آذربایجان است!

 

از زمان جنگ قره باغ به این سو این نخستین بار نیست که مقامات متوهم جمهوری باکو چنین اظهاراتی را مطزح می کنند، شاید بهتر است تا بار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در روز برگزاری این جلسه با برگزاری یک مانور دیگر به باکو که این روزها تبدیل به عروسک کوکی آنکارا و تل آویو شده و از طرفی مامن امن اسرائیلی ها هم گشته بار دیگر به خودش بیاید!

 

 نواندیش 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------