۴۰ درصد منازل و معابر بندر کنارک زیر آب رفت



سیل در بندر کنارک،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
بیش از ۴۰ درصد منازل مردم و معابر در شهر کنارک زیر آب رفته و امکانات شهرستان پاسخگوی رفع مشکلات فعلی نیست.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام آخرین بارش‌ها، تا ابتدای صبح امروز جمعه 10 دی‌ماه مقدار بارش شهر کنارک به 174 میلیمتر رسید که رکورد چابهار با 134.2 میلیمتر را شکست.

 

فاروق اعظمی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کنارک اظهار داشت: در پی بارندگی شدید دو روز اخیر در حال حاضر بیش از 40 درصد منازل مردم و معابر شهر کنارک زیر آب رفته و امکانات شهرستان پاسخگوی رفع مشکلات فعلی نیست.

 

عضو شورای شهرستان کنارک با اشاره به اینکه در طول دو ساعت 124 میلیمتر و در مجموع 174 میلیمتر بارندگی در شهر کنارک رخ داده و ارتفاع آب بالا آمده، افزود: بارندگی شب گذشته در شهر کنارک شدت خیلی زیادی داشته و ضرورت دارد هرچه سریعتر نسبت به خروج آب از منازل مردم خارج شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی، پرسنل هلال احمر و همچنین نیروهای اعزامی از نیرو دریایی ارتش و چابهار در حال امدادرسانی به مردم کنارک هستند و مساجد و مدارس برای اسکان موقت مردم آماده شده است.

 

اعظمی با اشاره به نیاز جدی کنارک به کف‌کش و لجنکش، گفت: خروج آب از منازل مردم با استفاده از امکانات شهرستان و شهرهای همجوار آغاز شده اما پاسخگو نیست و طبق برآورد صورت گرفته بیش از 300 کف‌کش دیگر نیاز داریم تا در مدت زمان 48 ساعت آب از منازل مردم خارج شود.

 

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان بارندگی‌های روزهای اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بندر کنارک با 174.5 میلیمتر بارندگی، پرباران ترین نقطه کشور در 48 ساعت گذشته بوده است.

 

محسن حیدری ضمن اشاره به تضعیف سامانه ی حاضر در استان گفت: با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه 12 دیماه، شاهد افزایش بارش ها در استان خواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: شرایط هشدارهای صادر شده همچنان پابرجاست و از مردم استان درخواست می‌شود هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

 

امدادرسانی به بیش از 230 خانوار آسیب دیده در چابهار و کنارک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به امدادرسانی به بیش از 230 خانوار آسیب دیده از بارندگی در شهرستان‌های چابهار و کنارک، اظهار داشت: همه پرسنل این جمعیت اعم از ستادی و شهرستانی در پی هشدارهای صادره از سوی هواشناسی مبنی بر ورود توده بارشی به استان در حالت آماده‌باش هستند.

 

علیرضا میربهاءالدین ادامه داد: بارندگی اخیر در چابهار  و کنارک خساراتی به مناطق حاشیه این شهرها وارد کرده که امدادگران جمعیت هلال احمر استان پس از ارزیابی مناطق حادثه دیده نسبت به ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان اقدام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت تیم امدادی هلال احمر استان به 937 نفر در قالب 233 خانوار آسیب دیده سیل شهرهای کنارک و چابهار ارائه کردند، ادامه داد: علاوه بر اسکان اضطراری  65 نفر از مردم استان در این مناطق،  235  تخته پتو، 99 تخته موکت، 205 کیلوگرم نایلون پوششی و 70 بسته غذایی بین آسیب‌دیدگان توزیع شده و با توجه به تداوم بارندگی امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------