شناسایی قاتل دختر ۱۶ ساله بعد از ۴۸ سال | تجاوز و قتل وحشیانه در جنگل | تصاویر قاتل و مقتول



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
آزمایش دی‌ان‌ای اسرار قتل دختر ۱۶ساله‌ای را که پرونده‌اش به یکی از معروف‌ترین پرونده‌های جنایی تبدیل شده بود، فاش کرد. 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شارون پریور یک دختر ۱۶ساله با موهای بلوند اهل مونترال بود که در سال ۱۹۷۵میلادی ناپدید شد. روزی که شارون ناپدید شد برای دیدن یکی از دوستانش در یک پیتزافروشی از خانه خارج شده بود اما دیگر برنگشت. خانواده‌اش که نگران او شده بودند پلیس را در جریان قرار دادند تا اینکه ۳ روز بعد جسدی در یک منطقه جنگلی در ساحل جنوبی مونترال پیدا شد. جسد متعلق به یک دختر نوجوان بود که به طرز هولناکی به قتل رسیده بود.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

با حضور پلیس در محل معلوم شد که جسد متعلق به شارون(دختر گمشده) است. بررسی‌ها نشان می‌داد که او توسط مردی ناشناس ربوده شده و پس از انتقال به جنگل مورد تجاوز قرار گرفته و به طرز بی‌رحمانه‌ای به قتل رسیده است. تنها سرنخی که از قاتل بی‌رحم وجود داشت، رد لاستیک‌های یک ماشین سواری بود و آثاری از دی‌ان‌ای عامل جنایت.

 

پلیس به امید شناسایی قاتل، به بررسی آثار دی‌ان‌ای پرداخت اما در آن زمان علم ژنتیک چندان پیشرفت نکرده بود و آزمایش‌های جنایی نتیجه‌ای نداشت. با این حال دی‌ان‌ای قاتل به بایگانی آزمایشگاه جنایی سپرده شد تا شاید روزی رازگشای حقیقت شود.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

از سوی دیگر، مأموران پلیس در جست‌وجوی قاتل بی‌رحم تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. در این سال‌ها بیش از ۱۰۰مظنون دستگیر شدند اما هیچ مدرکی علیه آنها به‌دست نیامد. در این میان آنچه باعث معروف شدن این پرونده شد، تلاش‌های مادر مقتول برای پیدا کردن قاتل دخترش بود. مصاحبه‌های وی با رسانه‌ها و ارتباط همیشگی‌اش با پلیس باعث شده بود که بسیاری از مردم در جریان این پرونده قرار بگیرند و با گذشت سال‌ها، همچنان آن را پیگیری کنند.

کشف حقیقت

 

در سال ۲۰۱۹ و با گذشت بیش از ۴۰سال از جنایت، با پیگیری‌های مادر مقتول، دی‌ان‌ای قاتل به یک آزمایشگاه جنایی در ویرجینیای آمریکا فرستاده شد. در آنجا وقتی نمونه دی‌ان‌ای مورد بررسی قرار گرفت معلوم شد که با دی‌ان‌ای مردی در این ایالت یکسان است.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث

 

مأموران به بررسی درباره این مرد پرداختند و متوجه شدند که وی برادری به نام رومین داشته که یک مجرم سابقه‌دار بوده. رومین اتهاماتی ازجمله تجاوز به‌عنف در پرونده‌اش داشت و مهم‌تر اینکه ۴۸سال پیش و زمانی که شارون(دختر نوجوان) به قتل رسید، در مونترال کانادا حضور داشته است. اما او حدود ۴۱سال قبل و به‌دلیل بیماری جانش را از دست داده و به خاک سپرده شده بود.

 

به این ترتیب دستور نبش قبر وی صادر شد و با آزمایش استخوان‌های به‌جا مانده از او، معلوم شد که وی همان قاتلی است که در همه این سال‌ها پلیس و خانواده شارون به‌دنبال او بودند. با مشخص شدن این موضوع پرونده این جنایت جنجالی برای همیشه مختومه شد.

 

  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------