آخرین اخبار حوادث

Default Image

دختر ۱۶ ساله خود ار از ساختمان به پایین انداخت/ خواهرش متوفی نیز خودکشی کرده بود

دختر ۱۶ ساله‌ در اقدامی ناگهانی خود را از طبقه ششم ساختمان به پایین انداخت. به گزارش رکنا؛ اخیرا همسایگان یک مجتمع در یکی از…

توفان 246 نفر را در سیستان روانه بیمارستان کرد



با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند. 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 246 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از 20 مرداد تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

 

به گزارش ایرنا، عبدالرحمن شهنوازی  اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی ادامه داد: 46 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان و گرد و خاک همواره مردم منطقه سیستان به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به غلظت 60 برابر فراتر از حد مجاز ذرات معلق در هوای سیستان به مردم منطقه بویژه بیماران، سالمندان و کودکان توصیه کرد در این مدت از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.

 

شهنوازی گفت: وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا سبب شد امروز تمامی ادارات و نهادهای شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بجز نهادهای خدمات رسان تعطیل شوند.

 

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان بامداد امروز /یکشنبه/ به 60 برابر حد مجاز رسید.

 

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان 9هزار و 75 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

 

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به 104 کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به 500 متر شد.

 

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می شود به طوری که احتمال اختلال در پروازهای فرودگاههای زابل و زاهدان وجود دارد.

 

ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می شود.

 

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده ای ضروری است.

 

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

 

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------