آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

پیک موتوری صرافی،قربانی اختلافات مالی شد



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

چوپانی که به دنبال اختلاف با مرد صراف ،پیک موتوری صرافی را با شلیک گلوله کشته بود، دیروز پای میز محاکمه ایستاد.

 

شلیک خونین

عصر بیست و هشتم اسفند سال ۹۶ صدای شلیک گلوله مقابل صرافی در یکی از خیابان های نزدیک بازار تهران شنیده شد و پیک‌موتوری ۵۸ ساله صرافی به نام هوشنگ در خون غلتید. وی که  با کمک شاهدان به بیمارستان منتقل شده بود، به دلیل شدت خون ریزی جان سپرد و پلیس به تحقیق پرداخت .

 

فرشید، صاحب صرافی به مأموران گفت:  قربانی دایی ام بود که از سال ها قبل به عنوان پیک موتوری در صرافی من کار می کرد. شاهدان می گفتند یک مرد ناشناس به او شلیک کرده است اما من وقتی فیلم های ضبط شده در دوربین مداربسته صرافی را بازبینی کردم متوجه شدم عامل شلیک را می شناسم. او شاهین نام دارد و مدتی قبل به من دلار داده بود تا آن ها را به ریال تبدیل کنم و به او بدهم، به همین دلیل با  هم اختلاف حساب داشتیم.

 با سرنخ هایی که مرد صراف به پلیس داد، ردیابی شاهین آغاز شد. شواهد نشان می داد این مرد همزمان با شلیک خونین به پیک موتوری صرافی، به محل نامعلومی گریخته است.

 

ردیابی عامل جنایت

دو ماه پس از این ماجرا پلیس رد شاهین را یافت و فهمید وی به تهران بازگشته است و به عنوان گچ کار در یک ساختمان در حال ساخت مشغول کار است.

 

با این سرنخ شاهین ردیابی و بازداشت شد. وی گفت: من سال ها قبل چوپان بودم و تعداد زیادی گوسفند داشتم.سال‌69 برای گله‌ام چوپان گرفتم و برای کار به تهران آمدم. من سکه های دو‌ریالی و پنج‌ریالی  را در حوالی خیابان استانبول می فروختم و گاهی اوقات هم گوسفند زنده معامله می کردم تا این که با پدر فرشید آشنا شدم. او برای خرید گوسفند نذری به سراغم آمده بود و وقتی اوضاعم را دید پیشنهاد داد با پسرش کار کنم. بعد ازآشنایی با فرشید که صاحب یک صرافی بود، دلار می خریدم و می فروختم.

 

وی ادامه داد: دلالی می کردم و زندگی ام را می گذراندم  تا این که یکباره میلیون ها تومان  ضرر کردم. همان موقع تصمیم گرفتم  گوسفند بخرم و سرمایه گذاری کنم اما فرشید از من خواست پول هایم را دلار بخرم و به او بدهم. او  آخرین بار هم سرم را کلاه گذاشت و پول هایم را  از من گرفت و فرار کرد. به همین دلیل به سراغ خواهر‌زاده اش رفتم و از هوشنگ خواستم با دایی اش صحبت کند و پول هایم را پس بدهد اما او مخفیگاه فرشید را لو نمی داد، به همین خاطر با او درگیر شدم و او را کشتم.

 

در دادگاه

به دنبال اعتراف های این مرد و بازسازی صحنه جرم، شاهین دیروز  در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

 

در این جلسه اولیای دم پشت تریبون ایستادند و برای قاتل حکم قصاص خواستند .

 

وقتی شاهین در جایگاه ویژه ایستاد، گفت : من به پیشنهاد فرشید همه دار و ندارم را فروختم و دلار خریدم. من حتی طلاهای همسرم و دخترم را هم فروخته بودم تا دلار بخرم. من  100  هزار دلار را به فرشید دادم و قرار بود او دلارها را به ریال تبدیل کند و پولم را برگرداند اما امروز و فردا می‌کرد و از دادن پولم طفره می رفت  تا این که متوجه شدم فرار کرده است.

 

وی ادامه داد: چند بار به صرافی او رفتم  اما آن جا نبود. از خواهر‌زاده اش خواستم تا آدرسی از فرشید بدهد اما او سکوت کرد. چند روز بعد فرشید مقداری از پولم را به حسابم  ریخت. آن جا بود که متوجه شدم خواهر‌زاده اش با او صحبت کرده است.من بار دیگر به سراغ هوشنگ رفتم و به او التماس کردم تا نشانی از فرشید بدهد اما نداد. به همین دلیل وقتی او را در خیابان دیدم برای ترساندن او با  تفنگی که چند روز قبل دو میلیون تومان خریده بودم، به او شلیک کردم.اما من واقعا قصد کشتن او را نداشتم.چند روز بعد از طریق اخبار متوجه شدم او مرده است.

 

این متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود، گفت : من قتل را قبول دارم و می‌دانم اشتباه کرده‌ام .به همین دلیل به مرگم راضی هستم و  از دادگاه تقاضا دارم زودتر برایم حکم قصاص صادر کند.وی درباره فرار بعد از جنایت نیز به قضات گفت: خانواده ام در تنگنای مالی بودند. من به شهرستان فرار کرده بودم و در خیابان ها می خوابیدم تا این که تصمیم گرفتم  کار کنم و به خانواده ام پول بدهم و سپس خودم را به پلیس معرفی کنم.به همین دلیل به تهران برگشتم که دستگیر شدم.

 

با پایان اظهارات این متهم ،  قضات وارد شور شدند تا رای را صادر کنند.

 

 

 خراسان  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------