جنایت با بمب دست ساز!



عامل جنایت با «بمب های دست ساز» که چهارشنبه آخر سال خونینی را در مشهد رقم زد، هنگامی به بازسازی صحنه قتل پرداخت که «اشک های ندامت» چهره‌اش را پوشانده بود. 

به گزارش خراسان، «مجتبی» جوان 30 ساله ای که متهم است چهارشنبه سوری سال گذشته را به «چهارشنبه سوزی» تبدیل کرد و خانواده ای را به سوگ نشاند، با چشمانی گریان از خودروی پلیس پیاده شد. دستبندهای فولادین و پابندهای آهنین بر دست و پای متهم این پرونده جنایی بیانگر آن بود که قانون را راه گریزی نیست و هر مجرمی طعم تلخ مجازات را خواهد کشید. این جوان 30 ساله که گویی با یادآوری صحنه وحشتناک انفجار، دچار عذاب وجدان شدیدی شده بود، به آرامی مقابل فضای سبز حاشیه خیابان شهید چراغچی 5 (محل جنایت) ایستاد و با چهره ای غمگین در افکار خودش غوطه ور شد. شاید می توانست لحظه ای خود را کنترل کند و این جنایت هولناک رخ ندهد شاید هم به آینده تاریک خود می اندیشید که فرجامی مبهم انتظارش را می کشید و ...

 

بنابر گزارش خراسان، چند دقیقه بعد با دستور قاضی ویژه قتل عمد دوربین قوه قضاییه روشن شد و متهم به قتل آمادگی خود را برای بازسازی صحنه جنایت اعلام کرد. قاضی علی اکبر احمدی نژاد با تفهیم موادی از قانون مجازات اسلامی، از وی خواست تا حقیقت ماجرا را بازگو کند. چرا که این اظهارات در مراحل بعدی دادرسی مورد استناد قضایی قرار می گیرد. سپس «مجتبی- ن» با معرفی کامل خود و در حالی که اشک هایش را پاک می کرد به تشریح آن حادثه هولناک پرداخت و گفت: من متاهل هستم و تاکنون با کسی درگیر نشده ام. هیچ سابقه کیفری هم ندارم! در واقع همواره سرم در لاک خودم بود و به دیگران کاری نداشتم اما آن شب (بیست و هشتم اسفند98) در حالی که همسرم سرنشین خودرو بود از بازار به منزل بازمی گشتم.

 

ساعت حدود 10:30 شب بود که خودرو  را در نزدیکی منزلم متوقف کردم و همسرم پیاده شد در همین هنگام ناگهان صدای وحشتناک انفجار ترقه، اعصابم را به هم ریخت وقتی جلوتر رفتم چند جوان را دیدم که روی دیوارهای سیمانی یا گوشه و کنار خیابان، ترقه منفجر می کنند به طوری که اهالی محل در رنج وعذاب هستند ولی آن ها بی خیال به کارهای زشت خود ادامه می دادند. چند قدم نزدیک تر رفتم و به آن ها اعتراض کردم که ترقه بازی نکنید! مردم بیمار دارند! فرزند کوچک دارند! ولی آن ها هیچ توجهی نداشتند و همچنان ترقه‌ها را یکی پس از دیگری با صدای هولناکی منفجر می کردند.

 

یک لحظه به دنبال آن دو سه نفر دویدم! که مسافتی را دور شدند اما وقتی به طرف منزلم بازگشتم آن ها نیز دوباره پشت سرم آمدند و باز هم این بمب های دست ساز را به دیوار کوبیدند این بار که به سمت آن ها برگشتم یکی از آن جوانان کیسه حاوی ترقه ها را درون فضای سبز حاشیه خیابان انداخت. من هم آن کیسه را برداشتم و در حالی که به شدت عصبانی شده بودم به طرف منزلم حرکت کردم. در این هنگام یکی از آن جوان ها (امیر- س) از روبه رو آمد و مقابلم قرار گرفت درحالی که یکی دیگر از آن ها با فاصله دورتر ایستاده بود.

 

کیسه ترقه ها دردست راستم قرار داشت که دست چپم را به سینه آن جوان 19 ساله گذاشتم که کنار برود اما او که کمی از من بلندقدتر بود اصرار به گرفتن کیسه داشت من هم که دیگر نمی توانستم خشم خودم را کنترل کنم و از شدت عصبانیت به خودم می پیچیدم دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد فقط صدای مهیب انفجار را شنیدم که هر دونفرمان روی زمین افتادیم. بخشی از دست و ساعد و صورتم سوخت و چشمانم دچار سوزش شد. بعد از آن هم با تماس اهالی محل به بیمارستان خاتم الانبیاء منتقل شدم و در جریان مرگ جوان 19 ساله قرار گرفتم.

 

بنابر گزارش اختصاصی خراسان، پس از اظهارات و اعترافات متهم این پرونده جنایی که به شدت از وقوع این حادثه تاسف بار ابراز ندامت می کرد، سروان جمالی (افسر پرونده) به تشریح خلاصه ای از محتویات این پرونده جنایی و اعترافات متهم در مراحل بازجویی پرداخت و سپس قاضی «احمدی نژاد» ضمن اعلام پایان بازسازی صحنه قتل، دستور داد تا آثار به جا مانده از کیسه ترقه ها، توسط کارشناسان و متخصصان کانون کارشناسان دادگستری مورد بررسی های دقیق قرار گیرد و این نظر کارشناسی به شعبه بازپرسی اعلام شود.

 

این گونه بود که ترقه بازی چند جوان بار دیگر صحنه خون آلود وحشتناکی را رقم زد و حادثه تلخی را به وجود آورد. شایان ذکر است: با انتقال متهم 30 ساله به زندان، تحقیقات قضایی در این پرونده جنایی همچنان ادامه دارد.

 

سابقه خبر

نیمه شب بیست و هشتم اسفند سال گذشته، خبر وقوع جنایتی هولناک با بمب های دست ساز، قاضی ویژه قتل عمد را عازم بزرگراه شهید چراغچی مشهد کرد. بررسی های مقدماتی نشان می داد که جوان 19 ساله ای به نام «سیدامیر» در محل حادثه و با اصابت ترقه به ناحیه گردن درحالی جان باخته است که شاهرگ حیاتی او بریده شده و به شعاع حدود 25 سانتی متر سیاهی ناشی از دود انفجار اطراف بدنش را فرا گرفته است.

 ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که «مجتبی» (متهم 30 ساله) درحالت عصبانیت کیسه حاوی ترقه ها را به گردن جوان 19 ساله کوبیده که با انفجار ترقه ها، جنایتی وحشتناک رقم خورده است.

 

 همچنین بر اثر این انفجار ناگهانی، ته کیسه پاره شده و دست راست متهم نیز دچار سوختگی شده است. با به دست آمدن این سرنخ ها و به دستور قاضی علی اکبر احمدی نژاد، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، مجتبی را به اتهام ارتکاب قتل عمد دستگیر و به پلیس آگاهی هدایت کردند.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

سجادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------