کلاهبرداری با دسته گل



سال‌ها پیش وقتی افراد برای انجام امورات زندگی خویش پا را از خانه بیرون می‌گذاشتند، کمتر کسی به ذهنش خطور می‌کرد روزی فرامی‌رسد که همه کارهای خود را از پرداخت اقساط ماهانه و جابه‌جایی پول و خرید مایحتاج زندگی تا پیداکردن همسر می‌توانید از گوشه اتاق خواب خود و با یک وسیله کوچک در دست انجام دهید.

 

این سهولت در انجام امور و گره‌خوردن فضای مجازی با ابعاد مختلف زندگی نباید ما را از این حقیقت غافل کند که این فضا نیمه‌ تاریکی نیز دارد که به‌شدت مورد علاقه مجرمان و کلاهبرداران است. وقتی با یک کلیک ساده وارد یک سایت می‌شوید، محیط سایت می‌تواند به اندازه یک خیابان یا محله ناشناخته پر از اراذل و اوباش و مجرمان، شما را در معرض انواع خطرات قرار دهد؛ اتفاقی که این روزها با وجود هشدارهای مکرر پلیس آگاهی از طریق سایت‌های همسریابی برای برخی از دختران جوان رخ می‌دهد.

 

در جدیدترین پرونده متشکله در یکی از پایگاه‌های پلیس آگاهی، شاهد آشنایی یک خانم جوان از طریق یکی از سایت‌های همسریابی با فرد کلاهبرداری بودیم که ضمن معرفی خود به عنوان مرد مجردی که قصد ازدواج با شاکی را دارد، با اطلاع از مشکلات خانوادگی و دغدغه‌های این خانم، خود را فردی صاحب نفوذ معرفی می‌کند که می‌تواند در ازای دریافت وجه، مشکلات شاکی را حل کند. پس از گذشت یک ماه و دریافت نزدیک به 200 میلیون تومان از مال‌باخته، خانم جوان به وی شک کرده و با مراجعه به پایگاه پلیس آگاهی، طرح شکایت می‌کند. اینجاست که در نهایت شگفتی همکاران من متوجه شدند تنها اطلاعاتی که شاکی از متهم دارد، یک شماره تلفن است. بررسی‌های انجام‌گرفته از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی، مشخص کرد فرد مدنظر دارای ده‌ها سابقه کلاهبرداری است و این بار اولی نیست که با دسته گل و پروفایل ساختگی سراغ سوژه مدنظر خود رفته است.

 

با توجه به اینکه اکثر خانم‌هایی که در سایت‌های همسریابی عضو می‌شوند جزء زنان تحصیل‌کرده جامعه هستند و در اجتماع حضور فعال و پررنگی دارند، انتظار می‌رود در برخورد با افراد با احتیاط بیشتری عمل کنند؛ اما متأسفانه اعتماد نابجا به سایت‌های همسریابی باعث می‌شود این خانم‌ها به راحتی در جایگاه مال‌باخته قرار بگیرند.

 

خانم‌های جوان باید به خاطر داشته باشند سایت همسریابی مانند خیابان، پارک یا محل کار شماست که صرفا زمینه آشنایی افراد را فراهم می‌کند؛ اما راستی‌آزمایی ادعاهای افراد با خود شماست و باید تا قبل از اطمینان از صحت ادعاهای افراد، اجازه ورود آنها به زندگی شخصی خود را ندهید.

 

همیشه در جریان آشنایی با افراد مختلف نسبت به طرح پیشنهادهای وسوسه‌انگیز مالی با دیده تردید بنگرید و محتاطانه عمل کنید.

 

تنها راه درامان‌ماندن از آسیب‌های فضای مجازی، رعایت تمام اصولی است که در زندگی واقعی موظف به رعایت آنها هستید.

 

 شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------