قاتل وحید مرادی به قصاص محکوم شد



مردی که متهم است در زندان وحید مرادی، یکی از اشرار معروف تهران را به قتل رسانده است، بعد از محاکمه دوباره در دادگاه کیفری استان تهران برای بار دوم به قصاص محکوم شد. 

به گزارش شرق، این متهم به نام سعید چند سال قبل فردی را به قتل رسانده اما موفق به جلب رضایت اولیای دم شده و از زندان آزاد شده بود اما دوباره مرتکب قتل شد و به همین دلیل در زندان به سر می‌برد که با وحید مرادی هم‌بند شد و این بار متهم به قتل وحید مرادی شد.

 

حکم قصاص سعید درباره قتل دومش مورد تأیید دیوان‌ عالی کشور قرار گرفت اما درخصوص قتل وحید مرادی این رأی نقض شده بود که به همین دلیل او بار دیگر پای میز محاکمه رفت و باز هم به مرگ محکوم شد.

 

وحید مرادی (مقتول) به اتهام قتل یکی از دوستانش و زخمی‌‌کردن سه خواهرزاده وی در یک میهمانی خصوصی از سوی پلیس دستگیر شده بود و در زندان به سر می‌برد که در جریان یک نزاع جمعی در زندان رجایی‌شهر به قتل رسید. بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته زندان نشان داد وحید مرادی به دست جوانی به نام سعید کشته شده است.

 

سعید در بازجویی‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت: من چند سال پیش مرتکب قتل شدم، اما رضایت گرفتم و آزاد بودم تا اینکه مدتی قبل به دلیل نزاع دسته‌جمعی و مشارکت در سرقت مسلحانه بازداشت شدم. از زمانی که وحید وارد زندان شد، بند را به هم ریخت، او 50 نوچه در زندان داشت و همه به او لقب عقاب داده بودند. روز حادثه ما قصد درگیری نداشتیم، اما نوچه‌های وحید درِ بند را شکستند و وارد شدند.

 

آنها با روغن و آب جوش به ما حمله کردند. ضمن اینکه تیزی و چاقو هم داشتند و زندانیان را زدند. در آن درگیری نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد و چه کسی وحید را زد. البته من هم ضربه‌ای زدم، اما ضربه کشنده را که پزشکی قانونی تعیین کرده است من نزدم. در ادامه تحقیقات 18 متهم در این پرونده شناسایی شدند و متهمان پای میز محاکمه رفتند. جلسه رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی برگزار شد. با پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند و سعید، متهم ردیف اول را در قتل عمدی مجرم تشخیص دادند و به قصاص محکوم کردند اما رأی صادره مورد اعتراض قرار گرفت.

 

دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده اعتراض را وارد دانست و حکم صادره را نقض کرد. قضات دیوان عالی کشور از دادگاه خواستند تا فیلم مورد ادعای متهمان مورد بازبینی قرار گیرد، به این ترتیب متهمان یک بار دیگر پای میز محاکمه رفتند. در جلسه دوم یک بار دیگر خانواده وحید مرادی درخواست خود را مبنی بر قصاص متهم مطرح کردند و سپس متهمان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند.

 

در این جلسه فیلم صحنه درگیری در زندان مورد بررسی قرار گرفت و وکلای متهم و اولیای دم نیز در حضور قضات فیلم را مشاهده کردند که قاضی موفق شد فردی را که به وحید مرادی ضربه زده است تشخیص دهد. این در حالی بود که سعید بار دیگر منکر ارتکاب قتل شد و گفت من در نزاع حضور داشتم اما ضربه کشنده را من به وحید نزدم. همان‌طور که قبلا هم گفتم چاقو را فرد دیگری به ما داد و او بود که با وحید دشمنی داشت و دلش می‌خواست وحید از بین برود. ما با وحید کاری نداشتیم. با پایان دفاعیات متهم ردیف اول و سایر متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و در نهایت یک بار دیگر سعید را در قتل مجرم تشخیص داده و با درخواست اولیای دم او را به قصاص محکوم کردند.

 

 شرق 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------