گوشی‌قاپان کلاه لبه‌دار با ۵۰ فقره اقدام مجرمانه دستگیر شدند



معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری گوشی قاپان کلاه لبه دار خبر داد و گفت: سارقان به ۵۰ فقره موبایل قاپی اعتراف کردند. 

به گزارش ایرنا از اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت،سرهنگ کارآگاه احمد نجفی روز دوشنبه اظهار داشت: کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با بررسی پرونده های موبایل قاپی ، پی به وقوع سرقت های مشابه بردند که مال باختگان اظهار می داشتند گوشی شان توسط دو موتور سوار جوان، کم سن و لاغر اندام با کلاه لبه دار با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت قاپ زنی شده است.

 

وی با بیان اینکه در بررسی جغرافیای محل جرم مشخص شد که سارقان در مرکز و جنوب تهران دست به سرقت می زنند، افزود: در مرحله بعدی تحقیقات پلیسی، پلاک انتظامی و مالک موتورسیکلت شناسایی و مشخص شد مالک موتورسیکلت فردی به نام هاشم ۴۲ ساله است.

 

 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز

سرهنگ نجفی عنوان کرد: در ادامه تحقیقات، مالک موتورسیکلت به پلیس آگاهی دعوت و اظهار داشت، موتورسیکلت را به صورت قولنامه ای به شخصی به نام رامین ۲۲ ساله فروخته است.

 

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت افزود: کارآگاهان در گام بعدی با بررسی سوابق رامین به دست آوردند، وی یکی از مجرمان سابقه دار بوده و پیش تر به جرم موبایل قاپی دستگیر شده است و اکنون به اتفاق فردی به نام فرزاد ۲۱ ساله با تشکیل باند ۲ نفره به موبایل قاپی از شهروندان می پردازد.

 

وی بیان کرد: با هماهنگی بازپرس پرونده هر ۲ سارق در سی ام شهریور ماه در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان در حوالی جنوب تهران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت به همراه ۶۰ عدد مموری کارت گوشی و ۲ دستگاه گوشی مسروقه کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره هجدهم انتقال یافتند.

 

این مقام انتظامی پایتخت تصریح کرد: سارقان جوان در پلیس آگاهی به ۵۰ فقره موبایل قاپی و فروش آنها به مالخری در محدوده مولوی اعتراف و اظهار داشتند، گوشی ها را به قیمت کمتری از قیمت واقعی می فروختیم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی می کردیم.

 

سرهنگ نجفی گفت: تاکنون ۴۵ مال باخته شناسایی و هر دو موبایل قاپ با صدور قرار قانونی برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم قرار دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------