آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

نیم متر تا مرگ!



  حوادث روز,اخبار حوادث,خبرهای حوادث
ماموران کلانتری شهرک ناجای مشهد در حالی سارق حرفه ای خودرو را با شلیک گلوله هنگام عملیات تعقیب و گریز مجروح کردند که فقط نیم متر تا مرگ حتمی فاصله داشت.

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این عملیات بامدادی به خراسان گفت: دقایق اولیه بامداد روز گذشته، افسران گشت تجسس به طور نامحسوس در خیابان های اطراف بولوار وکیل آباد و به منظور پیشگیری از وقوع جرم وارد عمل شدند تا به مراقبت از اموال مردم بپردازند.

 

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: در همین حال یک گروه گشتی که در بولوار اقبال لاهوری مشغول انجام وظیفه بودند ناگهان به راننده یک دستگاه پراید مشکوک شدند که با سرعت زیاد از داخل خیابان اقبال لاهوری 6 بیرون آمد و به طرز وحشتناکی از حاشیه بولوار عبور کرد.

وی تصریح کرد: افسر گشت تجسس که رفتارهای مخاطره آمیز و هراس آلود راننده پراید را به طور نامحسوس زیرنظر گرفته بود، بی درنگ شماره انتظامی پلاک را از سیستم مرکز فرماندهی استعلام کرد که سابقه سرقت نداشت اما ریزبینی نیروهای گشت نشان داد که پلاک مذکور مخدوش است و یکی از شماره های پلاک را از 3 به 2 تغییر داده اند. به همین دلیل نیروهای انتظامی دوباره به استعلام پلاک پرداختند که مشخص شد پراید تحت تعقیب با این شماره جدید سرقتی است. بنابراین با صدور دستوری از سوی سرهنگ محمد فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) افسران گشت در صدد «توقف» پراید برآمدند و به وی اخطار «ایست» دادند اما راننده با مشاهده خودروی پلیس در یک لحظه پدال گاز را فشرد و با استفاده از دوربرگردان در جهت خلاف حرکت خودروها از محل گریخت.

 

سرهنگ دهقان پور اضافه کرد: ماموران انتظامی که دیگر یقین داشتند با سارق حرفه ای خودرو روبه رو شده اند به عملیات تعقیب و گریز بامدادی ادامه دادند ولی راننده پراید بدون توجه به اخطارهای قانونی، همچنان با کشیدن ترمز دستی صحنه های دلهره آوری را رقم می زد تا این که خودروی پلیس از سوی دیگر بولوار وارد خیابانی شد که  سارق در جهت خلاف به فرار ادامه می داد . در این هنگام ستوان مقدم(افسر گشت تجسس) در یک اقدام رزمی خود را از داخل خودروی پلیس بیرون انداخت و درحالی که روی زانو در کف خیابان رو به روی خودروی پراید قرار گرفته بود، لاستیک جلو را هدف گرفت و گلوله ای شلیک کرد با وجود این سارق جسور باز هم بر سرعت خودرو افزود که افسر تجسس ، خود را از مقابل خودرو به سوی دیگر خیابان کشید و بدین ترتیب راننده پراید با لاستیک پنچر به فرار ادامه داد.

 

رئیس پلیس با تجربه مشهد که خود نظارت مستقیمی بر عملیات بامدادی داشت، افزود: همزمان با گریز دلهره آور سارق که وارد بولوار شهید صیاد شیرازی شده بود ، نیروهای گشت گلوله های هوایی نیز شلیک کردند ولی سارق حرفه ای همچنان سعی می کرد تا راهی برای گریز از چنگ قانون بیابد که در همین حال گلوله دیگری به زانوی سارق خورد و کنترل فرمان از دست راننده خارج شد که بدین ترتیب خودرو در خیابان صیادشیرازی 14 با حاشیه یک ساختمان مسکونی برخورد کرد و متوقف شد .

 

فرمانده ارشد مشهد با اشاره به محاصره اطراف خودرو توسط نیروهای گشت خاطر نشان کرد: در حالی که سارق حرفه ای از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به شدت مجروح شده بود اما باز هم قصد نداشت تا در خودرو را باز کند که در نهایت ماموران انتظامی پس از تماس با نیروهای امدادی اورژانس ، موفق شدند در خودرو را باز کنند و او را به بیمارستان امدادی شهید کامیاب انتقال دهند.

 

سرهنگ حسین دهقانپور ادامه داد: بررسی‌های مقدماتی ماموران انتظامی بیانگر آن بود که سارق حرفه ای پراید مذکور را  حدود یک ماه قبل از بولوار توس 70 سرقت کرده است و با تغییر شماره پلاک آن از 3 به 2 اقدام به سرقت قطعات می کرد که تلاش نیروهای ورزیده تجسس زیر نظر رئیس کلانتری برای دستگیری همدستان این سارق 34 ساله ادامه دارد. فرمانده انتظامی مشهد همچنین به کشف مقداری مواد مخدر صنعتی از متهم دستگیر شده ، اشاره کرد و گفت: در بازرسی از داخل خودرو تعدادی رینگ و لاستیک ، پیک نیک و دیگر لوازم سرقتی کشف شد که بیانگر نقش مهم سارق در دستبرد به خودروهای پارک شده در مقابل منازل است.

 

سرهنگ دهقان پور در پایان ضمن هشدار به سارقان که پلیس برای حفاظت از اموال مردم قاطعانه وارد عمل می شود به آنان توصیه کرد: دست از خلافکاری بردارند و برای بازگشت به مسیر درست زندگی به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری ها مراجعه کنند و یقین بدانند که پلیس برای نجات آنان از گرداب مواد افیونی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند اما در صورتی که به خلافکاری ادامه دهند سرنوشتی جز گلوله های پلیس در انتظار آنان نیست چرا که در همین ماجرا نیز اگر فقط نیم متر گلوله با لرزش دست افسر تجسس بالاتر از زانو برخورد می کرد این سارق جوان کشته می شد.

 

وی تاکید کرد: عملیات های انتظامی برای پیشگیری و مبارزه با سرقت در مشهد با صدور دستورات و تدابیر ویژه سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شده است و پلیس به یغماگران اموال مردم ترحم نمی کند.

 

سجادپور 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------